Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08

Auteur Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08  (gelezen 16013 keer)

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
Re:How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #900 Gepost op: oktober 13, 2009, 02:15:51 »
wat een heerlijke avond heb je mogen belven meis! Wow klinkt echt zaaaalig hoe je dit zo verteld...alsof ik er toch een beetje bij was, thanx!! Ben gek op die man, en ja idd hij kan zoooo goedimproviserenn....een kanjer ist gewoon...

Vwb die winkelcentra's; ja hier ook wel dubbele zaken in het centrum van Emmen hoor, kruidvat, blokker maar gelukkig toch ook nog veel leuke kleine winkeltjes hier...van die woonaccessoires winkeltjes of wat dacht je van de houtduif;een winkel vol leuke kadeootjess gemaakt van natuurlijke producten...ook veel zaken daar te koop op het spirituele, dus altijd erg leuk om eens binnen te lopen. Verder vooral veel kledingzaken en eetgelegenheden van bakkers totaan de burgerkink of mc toe...ach ja; denk dat t voor een groot deel toch overal wel gelijk is wat dat aangaat...
Moet wel eerlijk zeggen dat ik Groningen heerlijk vindt om te shoppen; zoveel leuke zaken en kleine winkeltjes. Als dat echt iets is wat je zoekt, dan moet je daar echt een keer naartoe.....

Jammer van die pijn in je rug; altijd vervelend want t beiinvloed vaak je humeur. Tenminste das mijn ervaring hoor, want vaak kun je niet op of om meer van de pijn in je rug of je maakt net weer een verkeerde beweging waardoor je die vergeten pijn weer keihard ervaart....sterkte hiermee Jose; misschien weer tijd voor een date met de fysio of masseur? ;)

Nu even bijkomen maar en zorgen dat je weer zo snel als je kunt fit bent om op te passen bij Wilma op de kdis van Manon en mij ;D ;D

liefs, Ria :-* :-* :-*

karin

• Hero Member
  • karin
Re:How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #901 Gepost op: oktober 13, 2009, 08:15:55 »
wat fijn dat het zo goed gelopen is hoor daar bij paul en cor, wel jammer dat je nu weer zn last van je rug heb, maar dat komt wel weer goed moet je maar denken, veel sterkte
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
Re: How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #902 Gepost op: oktober 19, 2009, 07:22:54 »
Nou, ik heb nu een weekje vakantie. Heerlijk.
Had wat plannen, maar alles is weer omgegooid.
Maakt nietuit.
Ben vandaag braaf weer gaan sporten, na 2 weken niet gaan.
Merk wel dat ik weer meer last van m'n achillespees heb, terwijjl het wel goed ging verder.
Maar ja, kan niet maar niets meer gaan doen tot het over is.
Woensdag weer naar fysio, dan krijg ik weer tape, merk wel dat dat lekker verstevigd hoor.
Morgen ga ik eerst naar een vriendin, dan gaan we met haar kids en visitekindje pannekoeken/poffertjes eten bij het pannenkoekenhuis hier. Heb 3 kaartjes met voor 2 personen gratis eten. Ze hadden een aktie, zouden ballonnen de lucht indoen met een kaartje. Maar ja, de ballonnen stegen niet op, dus ze deelden de kaartjes in de stad uit. Vriendin van m'n moeder kreeg er drie, maar ja, die zijn een weekje weg, dus krijg ik ze.
Kunnen alleen morgen gebruikt worden, dus.................................. op naar de poffers.

Verder om 14 uur naar de huisarts, dan gaan ze een moedervlek uit m'n nek wegsnijden, dat is echt een soort grote wrat op de huid, al jaren. Alle kleine kids plukken er altijd aan. Geen last van, maar ja, nu wil ik kettingen enzo gaan dragen, en dan irriteert het. Dus morgen wordt het weggehaald. Vind ik toch wel iets eng. Maar zal vast wel meevallen.
En verder nog weinig gepland deze week.
Ws donderdag met wat vrienden naar de film ofzo.
Ach gewoon lekker genieten.
Fijne week allemaal.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

Ria

• Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #903 Gepost op: oktober 21, 2009, 08:21:38 »
Hey Jose,

Hoe smaakten de poffertjes en pancakes? ;D
Hoop dat die moedervlek weg halen ook is meegevallen?
Heb er zelf ook een in de hals en durf niet zo goed, dus je kunt je wellicht voorstelen hoezeer ik benieuwd ben naar jouw ervaringen...

Lekker even een weekje niet zo op de klok he? ik geniet ernu ook zo van heeeerlijk ;D

Geniet van je vrije week wijffie, je verdiend het!!

:-* :-* :-*

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #904 Gepost op: oktober 21, 2009, 11:02:41 »
De poffers waren heerlijk. Maar ik zat natuurlijk in no time helemaal vol.
Kreeg nog niet eens de helft weg. Tis natuurlijk een deeg bal die je binnen krijt. Maar 't was heerlijk hoor. En twas reuze gezellig.

Die moedervlek weghalen was easy. Het bleek een fibroom of zoiets te zijn. Met nog een naampje erachter.
Ik kreeg een prikje voor de verdoving. Hij legde keurig uit wat hij ging doen. Kreeg nog een soort ijzer plaatje in m'n hand, vanwege de electriciteit of zo??? Hij heeft em een soort weggebrand. Tenminste eronderdoor gesneden. Ik voelde helemaal niets ervan. Maar het stonk ontzettend. Bah, wat kan ik stinken.
En hij heeft em voor de zekerheid wel opgestuurd om te laten onderzoeken. Maar hij zei al dat als het iets afwijkends was, hij sinterklaas was. En daar geloof ik ook niet in. Mag over 2 weken bellen of er nog iets is uitgekomen. Maar ik maak me  er niet druk over hoor.
En nu zit er een wondje. Elke dag uitspoelen bij het douchen en daarna pleister erop. En na een week of 2,3 zie je er niets meer van.
En toen kwam ik thuis en zag er nog 1 op m'n neus zitten, waar normaal het vleugeltje van m'n bril zit. Heb ik nooit aan gedacht om die ook gelijk te laten doen. Beetje onhandig. Dus een volgende keer maar.
Maar het is me reuze meegevallen hoor Ria, ik zou het zo weer laten doen. Tja, tis nu wat gevoelig, maar da's niet gek natuurlijk.
Dus kan het je aanraden. En loop nu met een mooie pleister in m'n nekkie, maar een sjaaltje erover en je ziet er niets van.

En ik geniet inderdaad van m'n vrije week. Heerlijk, lekker niets doen.

Ria

• Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #905 Gepost op: oktober 21, 2009, 03:21:23 »
Ha gelukkig!!
Maar t verbaasde me wel dat je huisarts hem weg mocht halen, want hier zeggen ze dat alleen de dermatoloog dat mag doen  ???
En daar zie ik dus tegenop omdat je dan weer zo'n ziekenhuis in moet duiken he?
Ik haat ziekenhuizen toch zo...heb er echt een fobie voor gekregen naar alle gedoe van de afgelopen tijd...eerlijk gezegd; ik ben bang :-\

Ik kijk t nog wel even aan hihi eerst maar eens geestelijk aansterken hiero ;)

Jammer he die pannekomen en poffertjes? Smaakt ook zo lekker maar idd tis echt een bal wat er dan in je maag blijft hangen...maar de smaak ervan heb je toch maar mooi weer even kunnen proeven...mmm denk dat ik morgen maar een paar ga bakken... ;)

Doe voorzichtig lieve Jose, en neem lekker je rust deze vrije dagen ;)

wilma

• Hero Member
« Reactie #906 Gepost op: oktober 24, 2009, 09:35:12 »
hier doet de huisarts zoiets ook hoor!!!!!!!!!!!!!!

Jose..........geniet lekker van je vrije dagen

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #907 Gepost op: oktober 26, 2009, 08:28:42 »
Ja, hier doet de huisarts het ook gewoon. Ze hebben alle spullen er ook voor hoor.
Omdat fibromen meestal onschuldig zijn, kunnen ze dat gewoon zelf.
Normaal hoeven ze ook niet weggehaald te worden tenzij ze op een vervelende plek zitten.
En als ze gaan groeien, andere kleur, bloeden ed moet ze ook weggehaald. Ik ben blij dat het gewoon bij de huisarts kon hoor, zo'n onzin om hiervoor naar het ziekenhuis te gaan, tis nl zo gebeurd.
Het plekje wordt al kleiner, geneest wel goed. Na 2 dagen met een pleister te hebben gelopen was ik dat zat, want het zit in m'n nek, dus dat gaat irriteren, omdat het gevoelige huid is en omdat het continu beweegt gaat de pleister ook los. Dus Nu gewoon lekker aan de lucht laten helen. AF en toe wat vaseline erop om het soepel te houden.

Nou, m'n vakantie is alweer voorbij. Tenminste, morgen moet ik weer werken. Maar maandag is m'n officiele vrije dag.
Zaterdagavond lekker bij vrienden geweest, bere gezellig. En gister gewoon helemaal niets gedaan, lekker in m'n pyama gezeten.
Vandaag ga ik een bakkie doen bij een vriendin en vanavond de griepprik halen. EN dan over een paar weken weer en dan nog een keer voor de mexicaan. Maar ja, heb ook geen zin in ziek worden, dus ik ga gewoon braaf.
Maar 3 keer in een korte tijd.
En dan morgen weer om 6 uur opstaan. Da's lang geleden, zeker zo'n 6 a  weken. Nou ja, tis maar 1 dag, daarna weer gewoon late diensten.

Verder ben ik aan het nadenken om te stoppen met roken. Om een aantal redenen, nl m'n gezondheid. En daarnaast ook dat het zo duur is. En ik jheb effe wat minder geld door omstandigheden. Maar ik wacht wel effe tot na m'n verjaardag. Of misshchien ook niet. Ben er nog niet uit.
Ik wens iedereen een fijne week toe.

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #908 Gepost op: oktober 26, 2009, 10:10:02 »
fijn dat je zn lekkere vakantie heb gehad meis, en hier doen de dokters het ook zulke dingen,
en ja stoppen met roken blijf een moeilijk iets, ben ook bang dat als ik stop dat ik in kg ga aan komen, je gaat toch weer andere dingen opzoeken dan!!
wens je succes meis blijf ook met dat een strijd!!

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #909 Gepost op: december 07, 2009, 10:17:08 »
Nou, 26 oktober voor het laatst een stukje hier geschreven.
Hoog tijd dus.
Ik merk dat ik op het moment veel minder hier kom. Een aantal redenen.
Ik merk dat het afvallen eigenlijk niet lekker gaat. Ik kom op het moment zelfs weer aan.
Vanmorgen stond ik rond 106 kg. En al een paar maanden schommelt het en gaat langzaam iets omhoog.
Ik probeer van alles maar het lukt eigenlijk niet goed. Voor mijn gevoel kan ik best veel eten op het moment. En heb vaak ook echt honger, dat de boel rammelt.
Ik ben daarnaast ook vrij druk met werk enzo. En geniet vooral veel van m'n vrije tijd, die ik soms voor mijn gevoel nog te weinig heb. DOe niet zo heel veel in de sociale contacten, merk ik. Gewoon thhuis m'n ding doen is erg prettig.
Ik heb ook veel last van m'n lijf, m'n buikwand, veel last van m'n psoriasis en nog andere jeukplekken.
En hoe l*llig het ook klinkt, nu ik door m'n proces van operatie ed heen ben, heb ik minder behoefte aan het forum. Wat ik eigenlijk niet zo leuk vind van mezelf. Om het nu links te laten liggen, terwijl ik er zoveel steun aan heb gehad. Die wil ik eigen lijk ook aan andere kunnen bieden.
Verder afgelopen 1 1/2 week flink ziek geweest, vooral verkouden, maar ook veel hoofdpijn, hoesten en vooral veel snot. Denk dat het ook eigelijkn een voorhoofdsholte ontsteking is geweest, maar ja, nu gaat het langzaam beter. Heb ook "gewoon" doorgewerkt.

Vanmiddag naar de internist, ws de laatste keer. Krijg ik ook weer bloeduitslagen binnen. Daar ben ik erg benieuwd naar. En dan kan ik over naar de huisarts als alles goed is. Ik ga proberen om mezelf als diabeet te boek te laten staan, da's handig voor de pedicure, dan krijg ik het vergoed. Daarnaast is de kans groot dat ik het later, mocht ik weer wat aankomen, het ook weer krijg, omdat het erfelijk is en ik het al gehad heb.

Verder wil ik dus eind van de week naar de huisarts om verdere afspraken te maken over eea als ik dan toch klaar ben bij de internist, dus hoe vaak per jaar bloedprikken. LAten kijken naar de nare jeukende plekken op m'n buik en onderbenen en rug. Daar heb ik nu al 2 keer iets vvoor gehad, wat niet helpt. Het moeilijke is dat het op de buik tussen de psoriasis plekken zit, waardoor het misschien op psoriaisis lijkt. Maar ik zie en voel dat het anders is. Maar tis knap vervelend. Dus ik vraag ook ws een verwijzing naar de dermatoloog. Daar ben ik al jaren niet geweest, maar ook de psoriasis is weer erger.

Afijn, buiten deze dingen, en het toch weer wat aankomen, en ik ga dus gelijk daarover ook vragen stellen aan de internist, gaat het best aardig met mij.
Schaam me wel voor mezelf en de buitenwereld dat ik weer aankom. Mensne zien het nog niet. Maar ik zie en voel het wel. En ik voel me daar rottig bij.
Maar ik ben nog steeds wel 46 kg kwijt. En die zijn mooi weg.
Nu nog steeds naar onder de 100. En hopelijk nog lager. Dan ben ik nog meer tevreden.
S6 allemaal en heel veel liefs. José
Verder

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #910 Gepost op: december 07, 2009, 05:13:30 »
oje meisie toch, weet er alles van hoor alleen ik kom gelukkig niet zo veel aan het zijn bij mij wat onzen, het is ook een hele slechte tijd voor ons he, nou wens je veel sterkte en ik hoop dat je het met het nieuwe jaar weer alles goed gaat oppakken. hoop dat de dermatoloog je kan helpen, want ik snap dat die jeuk verschrikkelijk is, wat dat gun je niemand dat kan ik je ook over mee praten, nou meis hou je haak, is er wat bel me gewoon dan, ff kletsen doet ook altijd goed
dikke knuf karin

wilma

• Hero Member
« Reactie #911 Gepost op: december 07, 2009, 05:15:22 »
och och Jose,wat jammer nu
ik snap best hoe je je voelt...k..te!
ik zou er toch over beginnen bij de arts
en je dermatoloog ook aangeven wat je zelf denkt,anders lkijkt die toch niet verder!
ben benieuwd hoe het vanmiddag ging!

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #912 Gepost op: december 07, 2009, 06:20:02 »
Internist was tevreden over m'n lijf, alle vitamines waren goed. Alleen A en D moet de uitslag nog van komen. ALs dat afwijkend is, laat ie het effe horen.
M'n foliumzuur ging erg hard omlaag, was nog net niet te laag, maar wel al starten met foliumzuur slikken, 2 x pw 1 tablet. Nadeel: in heel sommige gevallen kan je huiduitslag krijgen. Nou ja, we wachten wel af.
Verder gewoon alle uitslagne goed. M'n suiker was 6.0, dus nu officieel suiker patient af. Maar ga wel overleggen met huisarts of ik het dus kan blijven, ivm de jaarlijkse griepprik en vergoeding pedicure. En ga ook met em afspreken dat ik toch wel die waardes 1 x per jaar geprikt wil hebben, want ik heb er aan leg voor. En ben in feite nog steeds te zwaar. Maar dat komt nog wel.
Ik heb volgende week een afspraak met de huisarts om af te gaan spreken hoe vaak de waardes prikken, en te laten kijken naar die plekken. Dus wordt vervolgd.
Ik mag de plastabletten af gaan bouwen, maar daar zie ik erg tegenop, bang vocht vast te gaan houden, wat zeker leiden tot gewichtsverhoging, en als ik ergens niet op zit te wachten......
Verder ga ik ws donderdag met een collega kerstspullen kopen voor onze nieuwe afdeling >Daar hebben we natuurlijk nog niets voor. Dus we gaan op pad, samen met een collega van de andere nieuwe afdeling, die ook spullen nodig heeft voor haar kerstversieringen. Dus wordt gezellig. Weer eens ouderwets met elkaar op pad, met degenen waar ik het erg goed mee kan vinden.
EN ik laat weer even wat weten volgende week als ik bij de huisarts ben geweest.
Bedankt leive schatten voor jullie lieve woorden.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #913 Gepost op: februari 03, 2010, 09:27:44 »
ALweer 2 maanden geleden dat ik wat geschreven heb.
Hoog tijd voor een update.
Ben nog steeds weinig hier, wel om wat te lezen, maar merk dat ik niet zoveel meer schrijf.
Maar afgelopen weken doet m'n update het ook niet meer, elke keer staat er niets als ik kijk bij "toon ongelezen berichten sinds uw laatste bezoek". Normaal las ik daar altijd via mee. Maar ja, nu leek het al of er 1 1/2 week niets was geschreven, maar toen ging ik toch maar even verder kijken en zag van alles staan.
Het gaat met mij op zich goed.
Buiten dat ik merk dat ik wat aankom. Dus ik ben gestart met op m'n eten te letten en een eetdagboek bijhouden, waarbij alles wordt opgeteld. Dit doe ik sinds vorige week maandag via eetmeter.voedingscentrum.nl. Ik moet zeggen, het werkt wel voor mij om alles weer bij te houden.
Ik zie nog niet veel resultaat, maar toch. Ik ga gewoon maar door, want het maakt je in elk geval bewuster wat je eet.

Verder ben ik vorige week gestart voor 6 weken, 3 x per week een lichtkuur. Vanwege de psoriasis. Vandaag de 3e keer. Ik ben begonnen met 46 sec, maandag 50 sec. Ben benieuwd hoe lang het vandaag duurt.

Verder natuurlijk aan het werk, met leuke en minder leuke dagen. Maar dat is natuurlijk overal. Afgelopen maandag werkte ik er al weer 11 jaar. De tijd vliegt hoor. En hoe ouder ik wordt, hoe sneller het gaat.

Ben nog steeds bezig met nadenken over stoppen met roken. Ik wil dat echt gaan doen, maar wil nog met d ehuisarts overleggen hoe het beste dit aan te pakken.

Nou, dat was het weer.
Grtz, Jose

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #914 Gepost op: februari 03, 2010, 05:25:19 »
hey meis!
hoop dat jou licht terapie jou gaat helpen! en dat je eindelijk is van alles afkomt,
en ja dat je al zo lang daar werkt kan je na gaan he hoe hard alle dagen gaan,
en stoppen met roken ja meis daar moet je helemaal zelf achter staan, ik stond er niet ech achter, wou het wel graag een keer, maar blijf moeilijk hoor,

moet zeggen met dat laseren heb ik niks geen afkik verschijnselen, maar dat stemmetje in je hooft ja die blijf je wel een tijd houden, het is mij nog steeds gelukt om er af te blijen gelukkig,
en als jij het ook gaat doen zal je steunen tot zo lang je het nodig heb, had het samen met een vriendin gedaan we bellen steeds mekaar en ze weten wat het is, wil jou er ook zeker bij staan daar bij,
ik hoor het wel meis, succes met je beslissingen
dikke knuf
karin