Anders afslanken - De discussie > je eigen dagboek > dagboek > Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08

Auteur Topic: How's life? bij José na GBP 7-4-08  (gelezen 16013 keer)

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
Re: How's life? bij José na GBP 7-4-08
« Reactie #915 Gepost op: juli 04, 2010, 02:25:04 »
Nou, weer heel lang geleden dat ik hier iets heb geschreven.
Ik ben druk met van alles en nog wat en geniet van m'n vrije tijd.
Ik heb 3 maanden lichttherapie gehad ivm m'n psoriasis. Dit is nu op een klein plekje na weer helemaal weg gelukkig. Dus ik hoef niet meer bij de dermatoloog terug te komen tenzij het weer terug komt.

Ik ben druk aan het werk. Ben weer van 32 naar 36 uur gegaan, maar niet meer dagen gaan werken.
ik werk nu elke week 4 uur voor de OR van mijn werk. Dat doe ik op dinsdag, dus op dinsdag maak ik hele lange dagen van 10 uur smorgens tot 23 uur. Maar het gaat op zich best goed gelukkig. Merk niet dat ik vermoeider ben. En de meer uren leveren ook weer wat extra salaris op. Waarmee ik dus aan het sparen ben voor als m'n BWC niet vergoed zal gaan worden.
Ik wil na de zomer me daar toch maar eens in gaan verdiepen en langs de plastisch chirurg gaan, want begin er nu last van te krijgen, merk ik, al dat hangende vel. En als ik het dan zelf moet betalen, dan zij het maar zo.

Het afvallen lukt eigenlijk niet meer, ondanks het bijhouden van een eetdagboek. Jammer, maar tis niet anders. Ik ben ook iets bijgekomen, waar ik wel ernstig van baal. Maarja, tis niet anders.

Ik ben ook in juni 2 weken op vakantie naar Spanje geweest, naar vrienden toe. Ik heb echt genoten daar. Lekker ontspannen.
Ik zal proberen hier weer eens iets vaker langs te komen, want mis het soms wel om met lotjes van gedachten te wisselen.

Ik wens iedereen veel afvalplezier en hopelijk weer tot snel hier.
Grtz, José

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #916 Gepost op: juli 05, 2010, 05:10:17 »
hey meis leuk weer is wat te lezen van je, en wel balen dat het afvallen niet meer gaat, mischien is vragen hoe dat nu zit en wat je er aan kan doen he, nou succes en tot horens weer
dikke knuf karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #917 Gepost op: januari 23, 2011, 09:58:08 »
Hallo allemaal,
lang geleden alweer dat jullie iets van mij hier hebt gelezen.
Het gaat me goed, afvallen lukt niet meer. Ik ben sinds mn laagste gewicht (102) inmiddels in 1 1/2 jaar toch weer zo´n 6 a7 kg aangekomen. Maar het blijft nu redelijk stabiel.
Ik ben sinds 11 november gestopt met roken, ook dat gaat goed, da´s nu inmiddels dus 10 weken. Dus ook daar kom je dan nog iets van aan, als je stopt met roken.

Ik ben toch eind november maar eens bezig gedaan met een aanvraag voor een buikwandcorrectie en bovenbeen correctie. Dus ben 14 dec bij de plastisch chirurg geweest, die heeft gekeken en de aanvraag ingediend. Begin januari kreeg ik een brief van de zorgverzekeraar dat ze nog wat vragen beantwoord wilden hebben en foto´s. Oeps, schrik van m´n leven. Foto´s van m´n buik laten maken. Afijn toch gedaan en geprint.
Vrijdag 14 dec op de bus gedaan. Vrijdag werd ik gebeld(terwijl ik net een paar dagen in Spanje zit). De zorgverzekeraar is akkoord en vergoed de buikwandcorrectie in z´n geheel.
Dus toch maar even naar Nederland gebeld om het duidelijk te krijgen, want stond wat onbegrijpelijk op m´n voicemail. Ik heb nu een afspraak met de pl chirurg op 31 januari. Daarna moet ik ws nog een afspraak samen met de chirurg van de GBP hebben, want ik heb nog een buikwandbreukje bij waar m´n maag zit, dus die moet ook gelijk gecorrigeerd worden in diezelfde operatie. En dan naar het pre operatief spreekuur en dan op de wachtlijst. Dus ik ben benieuwd hoe lang het nu allemaal nog gaat duren. Maar ik wacht af.
Ik wilde dit in elk geval met jullie delen. En ook dat er dus soms ook nog zorgverzekeraars zijn die wel vergoeden, eigenlijk zonder problemen dus. Ik was/ben ook erg verbaasd hoor. Ik zit bij Uvit (wat vroeger Unive, VGZ en Trias waren)
Ik hoop hier weer eens wat vaker te komen en bij te kletsen met jullie.
Verder gaat het me ook goed hoor. Ik werk veel, ben blij met m´n vrije tijd, want blijf snel moe met vlagen. En verder een 2e katje erbij, wat erg leuk is.
Nog steeds single, maar ook zeker happy hoor.
Heel veel liefs, José

Tiny

• Hero Member
« Reactie #918 Gepost op: januari 23, 2011, 12:45:25 »
hoi Jose,wat goed nieuws voor je dat je bwc vergoed krijgt,ben echt de mening dat dit voor iedereen zou moeten,hopelijk gaat snel voor je dan heb je voor het mooi weer word een mooie buik,sterkte ermee,liefs Tiny

jol@nda

• Hero Member
« Reactie #919 Gepost op: januari 23, 2011, 05:44:37 »
Hoi José
hartstikke goed dat je het vergoed krijgt, is toch weer een zorg minder.
Ik hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten en dat het buikwandbreukje meteen hersteld kan worden tijdens dezelfde operatie.
Sterkte met wachten op de datum en als je je verveelt dan kom je hier maar weer gezellig kletsen want dat heb je, aan je berichtenteller te zien, wel meer gedaan :D
groetjes Jolanda
15 januari 2010  Intake NOK Eindhoven. Positief advies.
29 april 2010 afspraak chirurg, goedkeuring sleeve.
8 juli 2010, begin van mijn nieuwe leven.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #920 Gepost op: januari 28, 2011, 09:37:42 »
@Jolanda, klopt ik heb het veel mee gepraat in het verleden.
Ik kom er vaak niet meer aan toe en schaam me soms dat ik het hier zo enorm in de steek laat.
Iedereen was er voor mij, maar nu ben ik er niet meer voor anderen.
Veel excuses natuurlijk, zoals druk en werken.....
Maar ik ga kijken of ik weer wat vaker hier kan zijn.

jol@nda

• Hero Member
« Reactie #921 Gepost op: januari 28, 2011, 09:57:49 »
Hoi José
Je hoeft je nergens voor te schamen hoor. We weten toch allemaal hoe dat gaat.
Iedereen heeft het op zijn eigen manier druk en dat geeft helemaal niets.
Maar gezellig als je weer wat vaker komt.
Groetjes Jolanda

Wennie

• Hero Member
  • Maagbandje sinds 29-07-08, 0cc in het bandje
« Reactie #922 Gepost op: januari 28, 2011, 10:02:13 »
Haai Jose,

Wat fijn dat je weer terug bent en goed om te horen dat alles goed met je gaat!
Ik ben ook sinds kort weer terug was er ook even tussenuit, ook niet meer afgevallen sinds die tijd en iets aangekomen. Nu ga ik er weer tegenaan om toch de laatste kilo's proberen kwijt te raken.
Wat fijn dat je je BWC vergoed krijgt zeg, hoop dat ik dat ook krijg in de toekomst.

Liefs Wennie

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #923 Gepost op: februari 02, 2011, 10:32:32 »
@Wennie,
ik zou zeggen ga ervoor. Ik was en ben nog steeds verbaasd dat ik het vergoed krijg. De plastisch chirurg was ook verbaasd, maar absoluut blij voor mij. Hij gaf wel aan dat hij absoluut niet begrijpt op welke criteria  nu wel of geen vergoeding wordt toegepast.

Maar ik ben maandagochtend dus weer geweest. We hebben alles weer doorgesproken, ik heb mijn vragen gesteld.
De chirurg die de GBP heeft gedaan moet ook aanwezig zijn, vanwege een breukje bij de maag, dat moet hij herstellen. Dat betekent dus dat ik ergens medio april aan de beurt ben, omdat de GBP chirurg heel maart afwezig is. Anders was ik in maart ws al geholpen. Ik vind het niet erg dat het april of zo wordt hoor.
Ik heb ook gelijk gevraagd voor aanspannen (of zo) van m'n buikspieren. Dat bekijken ze tijdens de operatie. Als die erg slap zijn, maken ze die ook weer wat strakker.
Ik heb ook een rol buik zeg maar boven de navel. Hij zei in eerste instantie daar niets aan te doen. Omdat dat toch grotendeels omlaag wordt getrokken. Toen ik dat nog een keer navroeg zei hij dat als daar nog veel bult zit, dit bij de 2e operatie wordt gedaan. Hij vertelde dat er eigenlijk altijd wel een 2e operatie volgt, om nog wat lelijke litttekens weg te halen, of nog wat dingen beter te doen. Dan doet hij evt gelijk nog dat bovendeel als dat nog lelijk is. Dan kan hij evt ook gelijk liposuctie bij m'n billen en heupen doen, dat doen ze ook niet gelijk bij de eerste keer, omdat het een erg grote operatie is.
Afijn, ik heb m'n vragen beantwoord gekregen.
Ik ga weer flink aan de slag om nog weer wat kilo's kwijt te raken. Heb een step apparaat gekocht voor thuis.
Ga kijken of ik nog een tijdje modifast, dr Frank of iets anders kan volgen. Effe hard aan het werk dus. Maar weet dat het voor een heel goed doel is.... dus niet zo erg.
Verder ga ik nu m'n bedje weer in. Heb flinke griep te pakken en ben erg benauwd en last van m'n hoofd en flink koorts. Dus tot ziens maar weer.

jol@nda

• Hero Member
« Reactie #924 Gepost op: februari 02, 2011, 05:00:31 »
Fijn voor je dat alle vragen beantwoord zijn.
Ja het is maar een raar iets die zorgverzekering, wie snapt het nog wel?
Maar gelukkig krijg jij het vergoed en dat is het belangrijkste.
Het is zo weer april en dan heb jij straks in de zomer een mooi strak buikie.
Succes met de kilo's die je er nog af wil hebben. Het gaat je zeker lukken!!
Groetjes Jolanda

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #925 Gepost op: februari 02, 2011, 06:04:01 »
hey jose, wat een goed bericht voor jou zeg, ik vind het heel fijn dat jij lekker je operatie krijg, en dat het vergoed word, is dat weer een hele mee valler!!
nou hopen dat het snel is dat je geholpen gaat worden, ook al is dat pas april, nou succes met het afvallen  en knallen meid je kan het!!!
gr karin

Tiny

• Hero Member
« Reactie #926 Gepost op: februari 10, 2011, 07:02:01 »
hoi Jose, sucses met nog wat afvallen voor je bwc,,liefs Tiny

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #927 Gepost op: februari 12, 2011, 09:23:58 »
Tnx lieve meiden voor de reakties.
Ben 1 1/2 week ziek geweest door de griep. Gelukkig weer opgeknapt, maar nog wel moe nu.
Ben al met m'n leidinggevende in gesprek geweest. Ze doet niet moeilijk hoor, maar gaat het wel allemaal officieel doen. Je moet tegenwoordig "toestemming" hebben om ziek te zijn. M'n mond viel open.
Dus we gaan nu alles op schrift zetten, ook dat ik zodra ik een datum heb, ik het meld en dat ik een week voor de operatie vakantie neem (heb ik zelf gevraagd). Dat ik langs de bedrijfsarts ga komende weken om dingen vast voor te bespreken (ook mijn initiatief, werkte bij de GBP ook heel goed om bedrijfsarts mee te nemen in het proces). Afijn, terwijl ze dit allemaal uitlegde, ben ik nog maar even nagegaan of ik nu dan wel "toestemming" heb om me ziek te melden voor de operatie. Ja, dat heb ik.
Maar ook daar zijn dus mensen die het zien als cosmetisch en niet als iets broodnodigs. Zij zien niet de smetplekken die nog steeds net onder controle zijn te houden, het feit dat je met zo'n buik hangend voor je bovenbenen het niet makkelijk fietsen of lang lopen is. Maar ja,
maakt niet uit. Ik "mag" me ziek melden, ik wordt geopereerd en het wordt vergoed.
Dus ik probeer me maar niet meer te druk te maken...... En gewoon wachten op de datum.
Ik kijk er echt naar uit, dan ben ik weer een stap verder in het proces. Ik ben ook absoluut niet zenuwachtig, misschien als de dag bekend wordt.
Nou, bedankt weer voor het meelezen. Grtz, José

jol@nda

• Hero Member
« Reactie #928 Gepost op: februari 12, 2011, 03:39:41 »
Hoi José
Ik vind het wel erg hoor dat ze zo reageren op je werk.
Ze hebben zoiets misschien nog nooit meegemaakt maar ze moeten
toch wel snappen dat je dit ook niet voor je lol doet, toch?
Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je snel een datum hebt.
Groetjes Jolanda

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #929 Gepost op: februari 13, 2011, 02:07:14 »
nou beter dat je het zo heb gedaan he kunne ze je niks kwalijk nemen dan, nou hoop voor jou dat je snel een datum krijg, verkijk je er niet op jose, want het is een hele ingreep hoor, een gbp was makelijker!!
nou duimen voor een datum!!