Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De gastric bypass (gbp). > Topic: GBP: wat is wijsheid?
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: GBP: wat is wijsheid?  (gelezen 2745 keer)

jannet

• Newbie
  • *
GBP: wat is wijsheid?
« Gepost op: juli 28, 2008, 11:25:43 »
In juni 2006 heb ik een mason gehad, een verkleining met nietjes. Ben 40 kilo kwijtgeraakt.  Ik heb een poosje zonder insuline g ekund, maar spuit inmiddels weer. Met het spuiten begon het langzame groeien. maar er zitten er weer 5 aan.  Er mogen nog wel een 30 kilo vanaf.
Ik ben doorgestuurd naar Arnhem. De dokter had me zo weggestuurd als ik geen diabetes had. Maar nu wil hij  mij wel helpen.
Alleen, het zal niet met een kijkoperatie kunnen, de mason was ook een open operatie. Het zal een pittige ingreep worden.
Manlief staat niet te springen, ik wil graag. Ik wil min of meer gezond oud worden. En daar kan deze ingreep bij helpen. Het nadenken is dus begonnen.

Help jij mij denken: schrijf hier je gedachten neer!

Jannet

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
Re: GBP: wat is wijsheid?
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2008, 01:37:08 »
Welkom hier.

De beslissing ligt bij jezelf, maar als er geen andere opties meer zijn......
Ik heb eerst een maagband en daarna een GBP gehad.
Geen moment spijt van.

Je kunt hier genoeg mensen spreken, met alle mogelijke soorten ingrepen.

Succes met het afwegen en de uiteindelijke beslissing

groetjes, Marijke
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

Anjema

• Full Member
  • Geniet van iedere dag.
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2008, 11:00:43 »
Ha Jannet.

k lees met verbazing dat jij in 2006 nog een masonoperatie heb gehad.
Dacht echt dat deze techniek niet meer toegepast werd.
Ik zelf heb een maagbandje gehad,was daardoor 75 kilo afgevallen.
Helaas kreeg ik complicaties.
Die niets met mijn bandje van doen hadden,maar daardoor kon mij bandje niet blijven zitten.
En heb ik in 2006 een gbp gehad.
Waar ik heel gelukkig mee ben.
Ik heb ze beide via een kijkoperatie gehad.
De keuze moet je zelf maken,maar als ik voor mezelf sreek,zou ik het zo weer doen.
Niet omdat het zo gemakkelijk was,nee maar wel omdat het achteraf allemaal de moeite waard was.
Ik wens je veel succes met het maken van je keuze

Gr Marianne
Maagbandje 16 juli 2002-GBP 28 sept 2006 totaal 78 kilo dat was teveel,voelde me niet lekker bij dit gewicht.
Moest weer wat aankomen,uiteindelijk was er 69 kilo af. dat voelde goed.

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2008, 01:37:49 »
hey jannet
ik heb zins 2 mei een gbp en ik het nog steeds geen spijd, heb hem ook via een kijkoperatie gehad in arnhem, ik had nooit operaties gehad daar vandaar ook via een kijkoperatie, omdat jij al geholpen ben krijg je daar door weer zn snee, vanwegen de verklevingen, en ik kan jou niet adviseren om wat te doen, de beslissing ligt toch in jou handen, wij kunnen niet zeggen wat je moet doen, je moet er zelf helemaal achter staan!!
ik wens je heel veel sterkte met je beslissing.
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

maja1908

• Sr. Member
  • never judge a book by his cover!!!
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2008, 02:13:21 »
ik sluit me aan bij karin ;) ik heb hetzelfde gehad vandaar

heel veel sterkte met het maken van je keuze
30 mei GBP in arnhem door Dhr. Berendse

Tiny

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2008, 02:55:33 »
Hoi Jannet ,ik kan me voorstellen dat je manlief niet staat te wachten is een behoorlijke ingreep weer natuurlijk,ik kan echt met je meevoelen,maar dit is echt een beslissing die voor jezelf moet nemen en achtestaan.

mijn mening is ,we zijn indertijd aan een project begonnen ,maagverkleinig,om dat onze gezondheid het niet meer aankon onze obestias,en aankan ,we willen allemaal niet meer terug dikworden echt niet ,we hebben vind ik niet,niet veel keuze ,en toch moet je voor jezelf goed achterhalen wat je wilt,ik hoop voor je dat je deze keuze kunt maken en achterstaan ,

ik wens je veel sterkte in je keuze ,liefs Tiny

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2008, 04:08:24 »
ik had eerst een maagband die ging er uit omdat hij gekaneld was daarna kwm ik op nieuw bij toen kreeg ik en sleeve hier mee viel ik al een 20 tot 25 kg af daarna viel ik stil en wilde meer toen heb ik voor een gbp gekozen samen met mijn chirurg en het gaat wel snel nu en voel me er soms rot en duizelig bij maar als ik het morgen weer moest doen deed ik het weer nu ben ik weer bijna de ik die ik was voor ik zoveel woog en voel me daarom ook weer lekkerder ik wil nog 4 a5 kilo en dan is het goed en dan hopelijk over een jaaar een buikwandcoretie en dan is het verhaal af ben van maat 58 nu terug naar 42 en dat vind ik al heel wat groetjes lily maar beslissen moet je zelf dat kan niemand doen wij kunnen alleen onze ervaring met je delen
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2008, 05:02:13 »
Ik heb in april een GBP gekregen. Niet eerst een maagband, omdat ik al te zwaar was en dit ws beter zou werken.
De eerste 9 weken ging het me niet lekker af. Maar sinds ik weer wat kan eten, voel ik met stukken beter. Spijt heb ik eigenlijk niet op het moment, zeker als ik de kilo's eraf zie vliegen.
En al kan ik nog niet alles eten, het meeste wel, alleen minder.

Ik had ook suikerziekte, mede een reden voor m'n GBP. Dat ging direct na de operatie niet goed. Door de stress in m'n lijf waren m'n suikers een paar dagen rond de 20, zelfs een insuline pomp hielp niet goed. Dus een tijdje insuline gespoten na de opname. Sinds kort ben ik van de insuline af en gebruik alleen nog tabletten, die ws binnen een half jaar afgebouwd en gestopt kunnen worden. ER is mij gezegd dat ik dus helemaal van de diabetes 2 af kon komen door genoeg af te vallen. Als ik alleen dat al bereik is het me het al waard geweest de operatie. Maar m'n bloeddruk is nu ook goed, dus die medicijnen mag ik ws ook gaan stoppen over een tijdje.
En verder alle kilo's die ik kwijt raak. Heerlijk. In 4 maanden is m'n kleding al 2 maten kleiner geworden. Dus voor mij waren het alleen voordelen. Buiten dat het eerst effe niet zo lekker ging. Maar dat weet je nooit tevoren.

Succes met het maken van je keuze. Wel wordt gezegd dat een GBP het meest positieve effect heeft als je diabetes 2 hebt, als manier om af te vallen.
We horen wel wat je keuze wordt.
Ik heb overigens ook een open operatie gehad. En dat is me meegevallen. Niet vanwege eerdere operaties aan m'n buik hoor.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

moessiemarrie

• Hero Member
  • van mason 1994 naar gbp 24-08-07
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2008, 10:20:52 »
en mijn mening weet je wel jannet  ;D

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2008, 11:58:56 »
Mijn mening weet je ook al wel Jannet.

Ik vind een GBP een zeer ingrijpende operatie.
Ook vind ik dat je niet veel keuze hebt. De operatie is een risico, maar zo verder ook!

Dat je achter je beslissing moet staan is zeker, maar ik vind het ook belangrijk dat je er samen met je man achter kunt staan. Samen kunt bidden om wijsheid, en, na je besliissing om rust.

Sterkte!

jannet

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2008, 04:27:50 »
De beslissing is genomen. Het pre-op heb ik ook al gehad.  Dus nu wachten op de datum.

Ik wacht en leef er naar toe met gemengde gevoelens.

Jannet

moessiemarrie

• Hero Member
  • van mason 1994 naar gbp 24-08-07
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2008, 06:18:32 »
ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt hoor jannet

het is een grote stap dat is zeker
maar je zult eens zien hoe lekker je straksweer  in een appel bijt en een lekker stukje vlees eet niet zoveel als voorheenvoor je mason  maar het is goed te doen

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2008, 05:34:18 »
Dat is een grote beslissing, en ik hoop dat het de goede is Jannet!
Ik ben benieuwd wanneer je de datum krijgt.

Tiny

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: augustus 23, 2008, 09:41:50 »
Hoi Jannet ,kan me je gemengde gevoelens voorstellen ,als ik op nieuw moest beginnen ,was ik meteen naar de gbp gegaan en niet eerst een maagbandje ,nu zijn we 5 jaar verder ,heb eeb bandje gehad en een gbp,en moet nu toch nog een andere soort OP ondergaan ,ik vind dat we geen andere keus hebben als we niet weer dik willen worden,ik wens je veel sucses met je keuze en hopelijk heoft je niet telang te wachten.

liefs Tiny

jannet

• Newbie
  • *
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2008, 09:29:58 »
Hoi allemaal,

de pre-op heb ik gehad. Inmiddels weet ik dat er al mensen aan de beurt zijn die een week voor mij de pre-op hebben gehad.

Op mijn vraag of de dokter een idee had wanneer ik aan de beurt was, zei hij: de pre-op is drie maanden geldig. Als je de pre-op krijgt sta je binnen die drie maanden op de planning, maar het is niet 100% zeker dat je binnen de drie maanden aan de beurt bent.
Spannend, dubbel, afwachten en eigenlijk de tas al willen pakken.

Jannet
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
« vorige volgende »