Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De gastric bypass (gbp). > Topic: GBP: wat is wijsheid?
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: GBP: wat is wijsheid?  (gelezen 2750 keer)

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
Re: GBP: wat is wijsheid?
« Reactie #45 Gepost op: oktober 08, 2008, 09:31:13 »
Ze zijn gestart, vanmorgen om half 9, geweldig! De eerste vrachten zijn binnen, en het gaat goed op het land.
Het betonpad en de werf zijn een en al blubber, maar dat komt wel weer goed.
Vandaag gaat er een deel af, niet alles, is de bedoeling.
Robert en Jonathan vonden het ECHT NIET LEUK dat ze naar school moesten..'.
Gerard moest om half 10 naar school en heeft nog een poos geholpen met kalveren voeren en mais aanrijden.
De adrenaline gaat ineens razend snel bij die jongens!
Gerard heeft een toets en gesprek, dus die verwacht ik snel weer thuis, haha.
Ik ben net een kan koffie wezen brengen, pak koek erbij. Die mannen gunnen zichzelf geen tijd om koffie te drinken, dus doen dat in de cabines.

En, ja, stiekem ben ik wel blij dat alles kids tot half 1 veilig op school zitten...

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #46 Gepost op: oktober 09, 2008, 07:28:41 »
ja cobi dat geloof ik graag zeker als ze zo heen en weer aan het rijden zijn, laat ze dan maar lekker
op school zitten heb je daar geen omkijken na, zijn al niet van die kleine wagens allemaal, en als ze dan ook nog moeten uitkijken voor de kids is het niet prettig rijden voor ze!!
nou sterkte met de oogst, en die blubber is straks ook weer weg hoor de schuif er over en alles is weer netjes!!
gr karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #47 Gepost op: oktober 09, 2008, 09:01:09 »
De helft is binnen!
Zonder ploegen, dus dat viel mee.
De andere 9 hectare is nog niet rijp voor de oogst.
Jan heeft de boel aangeschoven en nou ziet het er al een stuk netter uit!

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #48 Gepost op: oktober 13, 2008, 11:31:11 »
Het leven op de boerderij is vol verrassingen...
Nou belden ze waarempel om een uur of 8 dat ze zo 11 uur met de eerste vracht komen. Gaan ze vannacht door met hakselen. Oke. Het kan maar binnen zijn, toch?
Niet alles gaat er af heb ik begrepen.
Nou ga ik toch maar de kooi in, kijken of ik slapen kan.

jannet

• Newbie
  • *
« Reactie #49 Gepost op: oktober 14, 2008, 09:57:43 »
Zo gaat dat, denk je klaar te zijn, komen er nog twee kalfbeesten. Daat gaat altijd door, ook in de nacht.
Ja, nu doorkneuzen, zolang het droog is, ertegenaan.
Zaterdag is er nog een bunder (= hectare= 10.000m2) mais afgegaan.
Met drie grote trekkers erbij (135-150 pK) ging dat goed.
Vanmiddag wordt er nog een poging gedaan. Hopelijk lukt dat ook.

Jannet

jannet

• Newbie
  • *
« Reactie #50 Gepost op: oktober 14, 2008, 10:00:15 »
Krijg net een telefoontje: de 2,5 ha is ook gelukt!

Nu staat er nog een kleine  ha (op twee plaatsen) op stam.  Wie weet, lukt dat ook nog.

Jannet

mamasan

• Hero Member
  • sterker door strijd !!!
« Reactie #51 Gepost op: oktober 14, 2008, 10:25:00 »
GO GIRLS !!! ;D

Mijn meiden hebben zaterdag op een echte boerderij gelogeerd.( Karin kent ze wel,bij Saranda,Anouk,Rosan.)......ze vonden het helemaal geweldig!!
Ze zaten van oor tot teen onder de blubber en de schoenen ..........oooooooo,had ik maar kaplaarzen meegeven hahaha.
Maar ze hebben het er nog over,de varkens,de paarden,alle honden,en het buiten spelen,ik geloof zomaar als je dit leven gewend bent dat je nooit meer terug een straat in kan.

Ik vind het ook super om te zien .
Wel erg hard werken ,ook voor de vrouwen. :-\

Succes hoor meiden met alles,ik heb groot respect voor jullie !!
Sinds 07/09/07 officieel een maagbander!

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #52 Gepost op: oktober 14, 2008, 10:53:16 »
Hoi,
Ik denk, dat als wij inderdaad anders zouden moeten gaan wonen en werken, dat het een hele overgang zou zijn.
De jongens hebben erg veel vrijheid en ruimte maar moeten ook meehelpen.
Je runt met het hele gezin, 7 dagen per week, een bedrijf.
Zolang je werk je hobby is (dat is bij mijn man echt zo) heb je er plezier in en kan dat ook.
Er staat ook veel tegenover!

Vannacht zijn ze tot 1 uur doorgegaan. Nu hoorden we net dat morgenmiddag de rest eraf gaat. Ik hoop het zo! Ze geven regen op... ???
Het is goed gegaan hier thuis en op het land.
Er zijn ook geen gewonden gevallen, maar 1 traktor (175 pk) met kieper heeft de wagen niet op de weg kunnen houden... Een rara buiteling over een zijwaarts bruggetje was het gevolg. De traktor totall loss, de achteras was door midden en de traktor hing aan de ene kant van de brug af en de aanhanger aan de andere kant....
Een hele toestand midden in de nacht. En grote schrik voor de chauffeur. Het zijn geen kleine wagens waar ze mee rijden! Waarschijnlijk heeft slaap een rol gespeelt bij die nachtelijk avontuur...
Toch gelukkig nog zo afgelopen!
Morgenmiddag heeft de schooljeugd vrij.
Snachts hakselen neemt gevaren met zich mee, maar overdag heeft ook zo z'n nadelen. De kinderen denken daar natuurlijk anders over... ;)
Ik zal blij zijn als dit oogstfeest weer achter de rug is!

jannet

• Newbie
  • *
« Reactie #53 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:56:09 »
Ja, afgelopen nacht lag ik om 2.30 in bed, eerst op een koe gepast, welke moest kalveren. Om .45 uur de dierenarts gebeld: een keizersnede (daar hebben wij het vee naar). Ging allemaal goed, kreeg alleen een plons vruchtwater over mijn broek en een strontstaart sloeg door mijn haar. Stond ik om half 3 vannacht onder de douche, een extra machine was. En om 5.30 liep de wekker af. Gelukkig had een grote dochter vandaag vrij, die heeft tussen 8 en 10 vanmorgen opgepast, kon ik slapen.
VAnmiddag onverwacht een kies laten trekken (bij mijzelf) Gelukkig kon manlief mee als chauffeur. Das dan weer makkelijk als ze bij huis werken. Door die kies kon ik vanavond niet mee de schuren in, onverwacht vrij voor mij en extra werk voor de rest.
Voordeel van een eigen bedrijf is meteen een nadeel.
De jeugd onder de boer vandaag vindt in de regel makkelijk werk, ze kunnen kennelijk aanpakken en regelen.
De jongsten hebben een paar honden en een hoop katten om mee te spelen, twee skelters, een trampoline en heel veel ruimte. En altijd een grote thuis (ook al hebben we niet altijd even veel tijd voor ze, wew zijn er wel!).
Een vriezer met eigen vlees en groente, (verplicht) een tweede auto. Hier gaan ze meteen op de 18e lessen, het liefste een snelcursus, zodat ze met een paar weken zelf de weg op kunnen. En dan wordt er (van hun eigen gespaarde centen) een auto gekocht.
Iets wat de jeugd hier niet kan: zachtjes praten. Ze hoeven nooit rekening te houden met de buren, kennelijk.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een boerderij heb je gewoon 365 dagen per jaar, 24 uur per dag.
En ik werk ook al die dagen met manlief,heel leuk (maar niet altijd, hoor).

Jannet

Sylvia

• Sr. Member
« Reactie #54 Gepost op: oktober 14, 2008, 09:08:44 »
Wat een drukte! Ik weet niet of ik met jullie zou kunnen ruilen. Wel weet ik zeker dat ik voor geen goud in een grote stad zou willen wonen. Die ruimte bij jullie is wel heerlijk. Ik ben er vorige week zondag met m'n man op uit geweest  om fotos te maken van Hollandse dingen: Boerderijen, knotwilgen, slootjes, houten hekken, koeien etc. Dan is Nederland toch wel heel mooi.
Sterkte met alle drukte en geniet maar een beetje voor mij.
Groetjes, Sylvia

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #55 Gepost op: oktober 14, 2008, 09:57:23 »
ja het boeren leven is niet altijd roze geur en maneschijn, het is 7 dagen perweek werken, de dames zeggen niet hoor we slaan een dagje over
ze moeten toch gemolken worden, want wij hebben een melkvee bedrijf, mn man doet het samen met een broer, dus voor ons is ht wel is makelijk en
voor hem je kan toch af en toe is spijbelen op een zondag, en al onze kinderen zijn groot die helpen ook allemaal mee, dus dat is wel makelijk,
maar heb je nog kleinen kinderen is het vaak aan poten,
maar de geboorten van een kalf is toch altijd weer het mooiste wat er is,
gisteren hadden wij heel veel pech, we hebben 2 koeien moeten inslapen, de ene kan niet meer in de benen komen en de andere had
zn onsteking aan zn poot, omdat we ze niet willen laten lijden hebben we de knoop door gehakt en eutanesie toe laten passen,
dat is dan weer het niet leuke van een boerderij, zijn toch je dieren en die behandel je met respect!!
denk zal ook is wat over schrijven  net als jennet!!
gr karin

Cobie

• Sr. Member
  • maagbandje 16-03-2007
« Reactie #56 Gepost op: oktober 14, 2008, 10:46:11 »
Oh, dat is zeker naar Karin!
Ja, je bent altijd met beesten bezig die een goede bejandeling nodig hebben.
Jullie hebben een melkveebedrijf, wij een kalverenhouderij.
Dat kan ook niet een dagje overslaan ;D
Die beesten moesten ook 2 keer per dag gevoerd worden.
Als wij willen "spijbelen" kunnen we de agrarische bedrijfsverzorging in zetten.

Vandaag en Morgen mag er nog mest uitgereden worden op het bouwland, mits het gelijk ondergewerkt word.
Je begrijpt het zeker al; Jan is op het land.
Als hij er niet is ga ik niet slapen, haha, ook een gewoonte...

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #57 Gepost op: november 07, 2008, 08:22:08 »
wat zijn jillie dan bof konten bij ons is dat tot eind september zal wel aan de soort grond liggen ???
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

jannet

• Newbie
  • *
« Reactie #58 Gepost op: november 08, 2008, 11:39:01 »
Vandaag de laatste mais gehaksled. Met een PZ-hakker aan een tractor. Er stond nog een 2000 meter, maar nu komt alles naar huis. Dit is de derde poging.

Dus weer geen Kerst met mais op stam, hihihi.

Hier is het zandgrond, mest uitrijden tot 15 spetember. En vanaf februari mag het weer, als het weer dat toelaat.

Tot zover de maisoogst.

Jannet

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #59 Gepost op: november 08, 2008, 12:43:48 »
3x is scheepsrecht zeggen ze toch altijd, maar fijn dat het weer in de kuil zit,
kunnen de beesten weer lekker eten van de winter!!

Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
« vorige volgende »