Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De gastric bypass (gbp). > Topic: GBP: wat is wijsheid?
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: GBP: wat is wijsheid?  (gelezen 2751 keer)

MarianneK

• Full Member
  • 17 aug m'n sleeve gekregen
Re: GBP: wat is wijsheid?
« Reactie #60 Gepost op: januari 11, 2009, 09:34:26 »
Wat een heerlijke praat allemaal :D Dit geschreven dor een stadsvrouwke hihi , ik snap er de helft niet van, maar zeker een druk leven zo op het platteland ;D
Op 17 augustus m'n sleeve gekregen
nu weer thuis op vloeibaar....

mamasan

• Hero Member
  • sterker door strijd !!!
« Reactie #61 Gepost op: januari 12, 2009, 10:15:34 »
Hey,hoest nu met onze BOERENVROUWE lotjes??? Ik vond het altijd wel leuk om te lezen.

Karin,is dat diertje nog beter geworden ??Waar je laatst overschreef?? Klein kalf je geloof ik ,dat ziek was?Een puik,of piek???

En heeft Jannet,al een oplossing qua operatie???

EN Cobi..hoest met jou meid???? KOm eens even vertellen,ben erg benieuwd !
Sinds 07/09/07 officieel een maagbander!

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #62 Gepost op: januari 12, 2009, 11:27:20 »
nee die pink hebben we laten inslapen, die had waarschijnlijk klem onder een ligbox gelegen en had een dwars lezie wel gezegt net als een mens!!
nou en zn beest moet niet altijd leggen dus hebben we haar uit haar lijden verlost!!!
zijn geen leuke dingen maar het is beter voor het beestje!!
maar verder word er nog steeds kleine kalfjes hier geboren en dat gaat tot nu toe erg goed!!
we hebben nu ook 2 mest zakken gehuurd omdat we te veel mest nog in de stal hebben en dat de silo waar de overige mest in zit ook vol is, en we mogen pas eind februari weer pas uit rijden dus hebben we maar  2 mest zakken gehuurd!!
mijn zwager is nu die zakken omdat de vorst weg is aan het vol rijden!!
je kan moeilijk de koeien in de strond laten lopen dat word zn vieze zooi dan
dit was weer even een verslagje van het boeren leven!!

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

lily

• Hero Member
  • ware schoonheid zit van binnen
« Reactie #63 Gepost op: januari 14, 2009, 03:14:09 »
jammer van zo'n besie
bij ons as vandaag een koe ziek had gekalfd 2 kalfjes maar nu het bekke verrekt  we proren ze nog op te takelen met een heup klem maar ze wil niet echt hopelijk komt het nog goed vind het altijd wel zielig zo'n ziek dier kan niks zeggen wat zijn mensen wat dat betreft toch bof konten niet

groetjes lily
leef zing en geniet want je leeeft maar een keer

Ria

• ben nu officieel een sleever!!!!
  • Hero Member
  • live the life!!!!
« Reactie #64 Gepost op: januari 15, 2009, 07:01:48 »
weet je wat ik zo fijn vindt om hier te lezen?
Dat jullie zo goed voor de dieren zijn! ;D
Ik heb aan de koemarkt gewoond in Purmerend en daar zoveel dierenleed moeten aanschouwen  :'(
Kon er ook niet meer tegen en da's dus ook de rede dat we er maar kort gewoond hebben.

Schapen lagen daar met de baarmoeder eruit gedrukt...konden ze niet door het poortje meer in het vak dan gooiden ze die er zo op en zakte het arme schaap vanzelf wel naar beneden.......of kalveren en schapen werden met hun poten gebonden zo in de achterbak van een auto gegooid.....koeien paarden schapen werden geschopt geslagen staarten gebroken.....pfff als ik eraan terug denk dan kan ik de pijn hierover zo weer voelen.... :'( Er gebeurde daar zoveel rottigheid, echt niet normaal. De dierenbescherming had er ook veel werk te doen, en iedere keer werd er wel iemand beboet of gearresteerd door politie.

Ik eet vlees, en geniet ervan. Maar ik vindt gewoon dat ieder dier met respect en liefde moet worden behandeld; ook op een markt en het laatste stukje op weg naar de slacht....

Ik wilde dit even kwijt, het deed me zo goed om te horen dat jullie zo zorgzaam zijn voor al die dieren..

Liefs, Ria :-* :-* :-*

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #65 Gepost op: januari 15, 2009, 10:49:37 »
tegenwoordig mag je geen zieke of kreupele koeien meer mee geven voor de slacht, die moeten op het bedrijf ingeslapen worden,
het is wel goed dat dit zo moet, want zulke zieken koeien nog mee gaan lopen leuren is tegen ons prencipe, dan geven we ze een
waardige dood en zo heumaan mogelijk!! er zijn niet veel slachthuizen meer in nederland, dus de koeien moeten soms lange reise maken
dus is dit de beste oplossing!!!
wij houden ook van onze dieren en als het niet anders kan moeten ze weg !! maar wel op een vredige manier, en dat gaat gelukkig nu
want ze gaan meestal direct dooor naar het slacht huis en niet meer naar een markt!!
en ria ik geloof dat je er van gewalgt heb van zulke dingen, zou voor mij ook niks geweest zijn want ik zou ook een stok gepakt hebben
en die veehandelaren ook is even laten voelen, laat ze maar opgepakt worden want ook een dier heeft zijn recht en dat word tegenwoordig
goed aan gepakt, gelukkig

lily

• Hero Member
« Reactie #66 Gepost op: januari 16, 2009, 09:43:08 »
die mensen die dat doen zouden geen dieren moeten mogen hebben kan mij voorstellen dat je er van baalt eet eigenlijk om die reden het liefst vlees van onze eigen koeien dan weet ik dat ze er voor een goed leven achter de rug hebben meestal laten we er eens per jaar een slachten met 6 man een van hun hebben varkens die laten we dan ook een slachten en als we het alle 6 op hebben kijken we naar een nieuwe koe meestal is het er een die niet zo goed geeft of als vaars jonge koe niet drachtig wil worden dus ik heb daar een fijn gevoel bij weet wat ze geten heeft en dat ze liefde vol behandelt heeft brengen ze dan ook zelf weg naar een kleinne slager niet zo'n massa fabriek maar eentje die z'n eien koeien nog uit zoekt en ze dan laat slachten op een punt en d3 rest erna zelf verwerkt

groetjes lily

MarianneK

• Full Member
  • 17 aug m'n sleeve gekregen
« Reactie #67 Gepost op: januari 16, 2009, 10:12:25 »
Dat klinkt heel logisch Lily,Zo bescherm je je eigen beesten ook .

Ik kan mezelf echter niet voorstellen dat ik een dier dat ik levend heb rond zien lopen, daarna op mijn bordje heb....
Ik denk dat het scheelt als je er mee opgegroeid bent. Ik heb nu ooit met leerlingen te maken die zeggen:
"Biefstuk.... is dat een koe geweest dan" Daar kunnen jullie je waarschijnlijk niets bij voorstellen..
Op 17 augustus m'n sleeve gekregen
nu weer thuis op vloeibaar....

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #68 Gepost op: januari 16, 2009, 01:32:26 »
daar moet je gewoon door heen kijken, als je naar de slager gaat kan het
ook een koe van je zelf zijn!!! je moet gewoon daar niet aan denken!!

lily

• Hero Member
« Reactie #69 Gepost op: januari 16, 2009, 03:45:42 »
nee  en je weet de koe had van tevoren een goed leven dus vind ik het dan ook eigenlijk beter zo
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
« vorige volgende »