Hey hoi,
Welkom hier op dit verslavende forum!
Ik ben ook in Emmen geholpen (door dr. Reijnen), maar ik heb een sleeve. Het eetdagboek moest ik ook bijhouden, maar volgens mij had ik al een afspraak staan voor een maand later toen ik eraan begon. Als ik jou was zou ik gewoon zelf het ziekenhuis bellen en een afspraak maken, of nog eens navragen hoe het precies gaat. Moet je ook nog naar een diëtiste en internist?
Je twijfels herken ik heel goed hoor! Ik heb er zelf 3 jaar over gedaan om de knoop door te hakken. En toen ik eenmaal op de wachtlijst stond twijfelde ik nog steeds. Toen ik naar de OK ging was ik bang dat ik niet meer wakker zou worden, maar zoals je ziet ben ik er nog steeds en inmiddels heeeeeel wat lichter!
Ik heb er geen moment spijt van gehad (nou ja, de eerste twee dagen na de operatie misschien wel een beetje), ik heb alleen spijt dat ik het niet eerder gedaan heb. Dat je minder kunt eten vind ik totaal geen probleem. En uit eten gaan kan nog steeds, zo'n buffetrestaurant is dan juist ideaal en anders neem je een voorgerecht i.p.v. een hoofdgerecht.
De chirurg adviseerde mij een sleeve te doen en dit eventueel later (als ik minder zou wegen) om te zetten in een duodenal switch. Hij dacht dat ik met een verkleining meer zou afvallen dan met een maagbandje. Hoe is dat bij jou gegaan, heb je zelf de keuze gemaakt of heb je dat samen met de chirurg gedaan?
Ik wens je veel succes met het wachten op de dag dat jouw nieuwe leventje kan gaan beginnen en als ik jou was zou ik gewoon even bellen!
Liefs Manon