Anders afslanken - De discussie > Ditjes en datjes van Anders Afslanken. > Het receptenhoekje. > Topic: Turkse schotel van Tozij
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Turkse schotel van Tozij  (gelezen 229 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
Turkse schotel van Tozij
« Gepost op: augustus 08, 2010, 02:45:09 »
hallo dames

ik zal het receptje opschrijven
voor 4 a 5 personen grote eters , kleine eters(wij dus )

ongeveer een 750 gram kipfilet in stukjes of frikandeau in stukjes
1 grote auberinge in blokjes gesneden niet te klein niet te groot
2 uien ook niet te klein niet te groot
1 zak krieltjes van 750 gram
2 tomaten in blokjes wel verse
turkse tomatenpuree( dit merk gebruik ik) Oncu tatli biber, er moet wel tatli op staan anders krijg je hele hete tomatenpuree en dat wil je echt niet.
en nee je hoeft niets voor te bakken ot te koken
de oven aanzetten op 220 grade
je doet alles in een ruime ovenschaal( ik gebruik een turkse ronde ovenschaal) maar kan ook een gewone ovenschaal zijn met een hoge rand
vervolgens doe je er zout op en dan alles door elkaar mengen
dan maak je een bolletje knoflook schoon, maximaal anders word hij scherp.
je zet een steelpannetje op met ongeveer een 10 eetlepels olijf of zonnebloem olie in, daar doe je 3 grote eetlepels van die turkse tomatenpuree in en laat het warm worden door roeren en dan doe je de geperste knoflook erbij, laat je ff meebakken en dan vul je het pannetje verder met water en dat breng je samen aan de kook. Vervolgens giet je dat over het eten en verdeel je het en eventueel doe je er nog wat water bij. het moet redelijk onder water staan, anders heb je geen saus. een paar keer omroeren een uurtje als er kipfilet bij zit frikandeu duurt anderhalf uur, ff kijken of alles gaar is en dan uit de ovene  ff beetje af laten koelen en dan eten met turks brood. jammie een tip een dag later is het nog lekkerder je eet je vingers erbij op, de moeilijkste eters vinden het lekker
   als je het maakt en gegeten hebt laaat het dan ff weten

groetjes tozij
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Pagina's: 1   Omhoog
« vorige volgende »