Hoi Kim,
Kom net terug van de nazorg bij de obesitas en we hadden het over terug vallen in de oude patronen. Het schijnt heel normaal te zijn dat het snoepen er langzaam weer iets insluipt. En volgens de diƫtiste hebben slanke mensen hier ook last van. Vraag jezelf af waarom je de snaaibehoefte hebt, wil je echt eten of zit er een andere emotie onder zoals verveling, vermoeidheid, onrust etc. Ga hier mee aan de slag. En je mag af en toe best toegeven hieraan zolang je geen kilo's aankomt is er toch niets aan de hand. Hoe streng ben je voor jezelf? of ben je ook wel lief voor jezelf? Dit zijn de vragen waar we het vanmiddag over hebben gehad. En spreek met jezelf af wat voor jou acceptabel is. Ben je een zoetekauw en vindt je 1 x in de week een grote koek en 1 x in de week een gebakje acceptabel dan spreek je dat met jezelf af. Hoop dat je er iest aan hebt.
En ja wat eet ik zoal op een dag. Gemiddeld 4-5 snee brood met meestal 30+ kaas of vleeswaren en af en toe zoet beleg. 2 stuks fruit. 600 ml melkproducten. 100 gr vlees, 75 gr. aardappelen, 75 gr groenten. En dan tussendoor nog wel eens een plakje ontbijtkoek of een koekje. En in het weekend een grote koek of een gebakje, en meestal 1 avond waarop ik wat chippies of zo eet. Zo zit ik toch wel op de 1500 kcal per dag maar ben niet lijngericht bezig want dat wordt bij de obesitas sterk afgeraden.
Groetjes Trijntje.