Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De sleeve. > Topic: Overschot aan vel?
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Overschot aan vel?  (gelezen 935 keer)

kiimmbiimm

• Jr. Member
  • **
  • KiimmBiimm:)
Overschot aan vel?
« Gepost op: februari 03, 2010, 08:49:17 »
Hallo Allemaal,

ik heb ongeveer over 6 weekjes een sleeve en vroeg me iets af,
hebben jullie nu erg veel last van overschot aan vel?

ik ben nog jong en heb dat natuurlijk liever niet, en zo ja wordt het vergoed door de zorg verzekeraar om dat te coricieren ?
alles is mogelijk !!

Giya

• Administrator
Re: Overschot aan vel?
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2010, 05:42:09 »
Bij mij gaat eea nu al hangen, net name mijn bovenarmen en mijn bovenbenen en mijn buik zal ook onvermijdelijk gaan worden..
Onder bepaalde omstandigheden wordt het vergoed, maar die eisen zijn nogal streng bij mijn verzekering in ieder geval (VGZ)

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!

cathje

• Hero Member
  • jack canou en ik
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2010, 08:57:23 »
heey kim,

bij mij valt het vel wel mee na de sleeve.
dus het hoeft niet perce maar ja ben ook nog erg jong word 23 dus dat trekt grotendeels terug.

zilverekruis achmea doet er blijkbaar niet zo moeilijk over zeggen de meeste mensen in mijn omgeving misschien een tip.

gr cathy
je wordt gemaakt uit liefde, om lief te hebben en om liefde te ontvangen!

sneeuwvlokje h.t.

• Full Member
  • Get in the bowl!...YOU GET IN THE BOWL!!!
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2010, 12:02:00 »
Hoi!

Dat is idd. ook iets waar ik me zorgen over maak. Ik ben in het verleden al eens 42 kilo afgevallen en toen had ik ook last van overtollige huidlappen. In principe is de huid erg flexibel en kan zich dus ook voor een groot deel weer terugontwikkelen. De mate waarin dat gebeurt kan men volgens mij ook voor een deel zelf bepalen. Goed verzorgde huid, huidmassage, genoeg drinken en vooral sport kunnen veel betekenen. Wanneer het huidweefsel echter al gescheurd is, kan het op die plek in ieder geval niet meer teruggroeien. Ik zelf ben ook betrekkelijk jong (25) dus ik denk, dat we ten opzichte van iets oudere lotgenoten wel een voordeel hebben.

Vergoeding door zorgverzekeraars levert dikwijls problemen op, hoewel dat niet altijd het geval hoeft te zijn. Ze toetsen dat aan de medische noodzaak. Als dat een feit is, wordt er betaalt. Denk er wel aan, dat ze bijna nooit overal de huid weghalen. alleen waar dat echt nodig is. Een buikwandcorrectie of een 'boobjob' worden volgens mij vaak wel betaalt, maar als je zegt dat die lelijke kwabben onder je armen ook weg moeten, terwijl er geen medische redenen zijn om ze weg te halen, zul je die vaak zelf moeten bekostigen. Bovendien denk ik dat het bij vrouwen anders ligt dan bij ons mannen.

Ik moet erbij zeggen, dat ik geen deskundige ben, dus alles wat ik heb opgeschreven is dat wat ik denk hoe het zal gaan.

Groeten,

sneeuwvlokje

- januari 2010 LRYGBP Dr. Swank MCH Antoniushove Leidschendam (-66 kilo)

- juli 2011 Inverted T abdominoplastiek + billift beiderzijds Prof.dr. van der Lei UMCG Groningen

"Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, gedurende een oorlog en voor de verkiezingen."
(Otto von Bismarck)

Giya

• Administrator
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2010, 01:19:28 »
Mijn sportschool zegt dat er niet tegenop te sporten valt. Sport is voor je spieren, niet voor je huid. En het hangt er denk ik ook vanaf hoe "dik" je bent geweest...

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!

marijke

• Hero Member
  • Ik vecht tegen borstkanker.
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2010, 04:55:28 »
overtollig vel kun je inderdaad niet wegsporten.
"You'll never know how lucky you are until luck is taken away from you ..."

Juni 2001 maagband in Belgie
Oktober 2005 maagband verwijdert
Juli 2007 GBP in Leyenburg Den Haag
Maart 2009 een cyste weggehaald bij mijn maag

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2010, 05:57:53 »
was het maar waar dat dat kon,dan waren weinig mensen met vel overschot, en deden de ziektekostenverzekeraaars niet zo moeilijk

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

sneeuwvlokje h.t.

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2010, 06:44:03 »
huidoverschot 'wegsporten' is erg radicaal geformuleerd en daarom ook niet correct, maar het helpt wel. Juist door spieropbouw en vooral de betere doorbloeding helpen de huid zichzelf beter te herstellen. Ik denk dat je het zo moet bekijken dat je de huid door lichaamsbeweging de ideale omstandigheden geeft om te herstellen. Helemaal weg zal het daardoor idd niet gaan. Wellicht heb ik het helemaal mis, maar ik geloof er tot nu toe wel in, omdat ik meen het zelf te hebben gedaan 

- juli 2011 Inverted T abdominoplastiek + billift beiderzijds Prof.dr. van der Lei UMCG Groningen

"Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, gedurende een oorlog en voor de verkiezingen."
(Otto von Bismarck)

kiimmbiimm

• Jr. Member
  • **
  • KiimmBiimm:)
« Reactie #8 Gepost op: februari 11, 2010, 01:13:27 »
Bedankt voor de informatie,
ik ben nog jong dus hoop maar dat ik een van de 'gelukkige'ben :)
ik ga me nu maar eerst op het afvallen consentreren
alles is mogelijk !!

~~Jolanda~~

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2010, 01:41:50 »
Ik heb het alleen iets bij mijn buik, verder niet. Ik ben 40 jaar ;)

Ik heb een maagbandje, gaat toch (meestal) iets minder snel qua afvallen, vandaar misschien.

Jose1970

• Hero Member
  • Leven als vandaag!!
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2010, 06:53:02 »
Ik heb veloverschot bij m'n armen, benen en buik.
Met een beetje mazzel gaat het van m'n buik vergoed worden, maar ik moet eerst nog eerst 15 kg afvallen.
Want ze stellen wel strenge eisen voor ze het vergoeden.
Maar hoe dan ook ga ik het weg laten halen, bij m'n benen en m'n buik, want daar heb ik echt last van.
Maar het gaat niet "vanzelf" weg. En ook leeftijd maakt niet echt veel uit.
Hoeveel je te zwaar was speelt heel erg mee.
Kon ik het maar wegsporten, dan zou ik geen huidoverschot meer hebben. Maar ja, ik wist het tevoren.

07-04-2008 GBP, GHZ in Gouda, 50 kg afgevallen
11-03-2011 Buikwandcorrectie, GHZ Gouda, 5 kg vel/vet weggehaald

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #11 Gepost op: maart 08, 2010, 08:21:48 »
Ik ben meer dan 60 kilo afgevallen na mijn sleeve. Hierdoor heb ik veel veloverschot.
Vorig jaar heb ik mijn borsten laten verkleinen en mijn armen laten liften. De borstverkleining werd na 3 afwijzingen uiteindelijk vergoed, mede dankzij de chirurg die zelf contact opnam met het ziekenfonds omdat hij het een medische noodzaak vond!
Mijn armen moest ik zelf betalen, dit kostte me 1600 euro, omdat ik dit tegelijk met de borstverkleining deed. Als ik de 2 operaties apart van elkaar had laten uitvoeren waren de kosten ongeveer 3000 euro geweest!
Mij buik is ook vreselijk om te zien, maar ik ben zelf nog niet toe aan weer een operatie. Ik heb al wel geïnformeerd hoe het zit met een evt. vergoeding, maar zoals hiervoor ook al gezegd werd, de eisen zijn heel streng. Smet, maar dan in zo'n mate dat de huid helemaal openligt kan een reden zijn. Ook als je buik voor 1/3 deel over je benen hangt kan dit een reden zijn om te vergoeden.
Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen, als je vragen hebt laat het dan maar weten!

Groetjes Manon  ;)

sneeuwvlokje h.t.

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2010, 10:39:27 »
Hee Manon en anderen natuurlijk ook!

Ja ik denk dat ik nog wel een aantal vraagjes heb...

Ben nu 7 weken geopereerd en pas iets minder dan 15 kilo kwijt, maar ik ik zie al wel dat de huidoverschotten echt een probleem gaan worden. Vooral kwabben de onder de armen, de mannentietjes en dat wat nog naar de zijkant is gegroeid, dan buik + schaamstreek en heel belangrijk...binnenkant van de dijen. De benen zijn eigenlijk al een bonk spier. alleen die binnenkant is niet om aan te gluren. Ik weeg nu 119 kilo, maar ik heb het gevoel dat dat met die huid echt veel erger wordt, omdat ik al een keer van 133 kilo naar 90 kilo ben gezakt (daarna had ik wel wat huidoverschot, maar lang nie zo zoveel als nu) en daarna weer ben aangekomen tot 146.

Nouja eigenlijk wil ik dus die huid weg laten halen zodra ik mn ideaalgewicht heb bereikt, want vergoeden doen ze waarschijnlijk toch niet. Ben alleen bang dat die littekens zo lelijk gaan zijn, dat ik eigenlijk liever die huid had willen houden, en die 10-20 duizend euro ook. Heb er eigenlijk geen idee van hoe zoiets er uiteindelijk gaat uitzien. Zijn er wellicht foto's of filmpjes op youtube, waar mensen hun littekens tonen?

Ook vraag ik mij af of je ergens kunt achterhalen wat voor soort operaties allemaal gedaan worden, en wat ze kosten (ik heb namelijk al eens gegoogeld en alleen de standaardingrepen gevonden, zoals borst- en buikwandcorrectie. Ook interesseert me hoeveel en welke correcties erin 1 operatie kunnen worden uitgevoerd.

Het is allemaal echt niet prettig en ik wil er graag weer zo uitzien als een man^^

groetjes,

sneeuwvlokje

(Otto von Bismarck)

bigmama

• Hero Member
  • sleever sinds 21-05-2007
« Reactie #13 Gepost op: maart 09, 2010, 01:12:39 »
Hey sneeuwvlokje!

Ik ben natuurlijk geen man, maar bij mij was een borstcorrectie en armlift in één keer wel voldoende. Dat wil zeggen, de chirurg vond dit wel genoeg, maar ik zelf ook!
Wat betreft de kosten, dit zal in ieder ziekenhuis waarschijnlijk verschillend zijn. Ik kreeg korting op mijn armlift omdat ik dit gelijktijdig deed met de borstcorrectie, de ok, de chirurg en bed zijn dan toch al geregeld.
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat er misschien nog kosten bij komen voor verbandmiddelen e.d.. Mijn eigen risico ging daar helemaal aan op!

Ik heb geen foto's voor je, wie weet kan ik die nog eens maken. Maar ik kan je zeggen dat de operatie bij mij niet helemaal goed is gelukt d.w.z. de littekens zijn heel lelijk en dik!
In een andere topic heb ik al geschreven dat ik met al mijn klachten, ook wat betreft de borsten, naar de chirurg ben geweest en hij heeft een littekencorrectie aangeboden.
Momenteel ben ik blij dat ik niet meer die kipfilets onder mijn armen heb bungelen maar ik ben bang dat ik me in de zomer er vreselijk aan ga ergeren. Ik zie me nog niet in een hempje lopen, en dat had ik eigenlijk wel gehoopt!
Maar goed, het litteken onder je armen zal altijd zichtbaar blijven voor anderen, tja daar maak ik maar niet zo'n probleem van (denk ik nu)!

Groetjes Manon

Pagina's: 1   Omhoog
« vorige volgende »