Hoi!
Dat is idd. ook iets waar ik me zorgen over maak. Ik ben in het verleden al eens 42 kilo afgevallen en toen had ik ook last van overtollige huidlappen. In principe is de huid erg flexibel en kan zich dus ook voor een groot deel weer terugontwikkelen. De mate waarin dat gebeurt kan men volgens mij ook voor een deel zelf bepalen. Goed verzorgde huid, huidmassage, genoeg drinken en vooral sport kunnen veel betekenen. Wanneer het huidweefsel echter al gescheurd is, kan het op die plek in ieder geval niet meer teruggroeien. Ik zelf ben ook betrekkelijk jong (25) dus ik denk, dat we ten opzichte van iets oudere lotgenoten wel een voordeel hebben.
Vergoeding door zorgverzekeraars levert dikwijls problemen op, hoewel dat niet altijd het geval hoeft te zijn. Ze toetsen dat aan de medische noodzaak. Als dat een feit is, wordt er betaalt. Denk er wel aan, dat ze bijna nooit overal de huid weghalen. alleen waar dat echt nodig is. Een buikwandcorrectie of een 'boobjob' worden volgens mij vaak wel betaalt, maar als je zegt dat die lelijke kwabben onder je armen ook weg moeten, terwijl er geen medische redenen zijn om ze weg te halen, zul je die vaak zelf moeten bekostigen. Bovendien denk ik dat het bij vrouwen anders ligt dan bij ons mannen.
Ik moet erbij zeggen, dat ik geen deskundige ben, dus alles wat ik heb opgeschreven is dat wat ik denk hoe het zal gaan.
Groeten,
sneeuwvlokje