Anders afslanken - De discussie > ALLES OVER DE OPERATIES. > De sleeve. > Topic: Mijn sleeve verhaal
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Omlaag

Auteur Topic: Mijn sleeve verhaal  (gelezen 2455 keer)

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
Re: Mijn sleeve verhaal
« Reactie #120 Gepost op: juni 08, 2010, 08:54:17 »
hey tnx voor je berichtje hier,
Ik weet het wel maar hoe en wanneer moet ik rusten dan... hoe krijg ik dat voor elkaar met 2 kids...
Ik drink wel genoeg dat gaat nog net maar zelfs soep is vervelend. Vanmiddag kan ik in ieder geval 1 uurtje rusten. Dan zijn ze allebei naar school. Das al meer dan niks natuurlijk.

nou bedankt voor je steun, heel fijn. !!!!!!!
liefssss

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #121 Gepost op: juni 08, 2010, 11:33:58 »
meis kan ook goed dat je met een griepje loopt he, er zijn heel veel mensen die zich niet lekker voelen soort van buikgriep, koorts en ook vermoeidheid, dus ga niet in eens van het ergste uit, ga proberen om in de avond op tijd te gaan slapen, zo dat je een beetje goed bij kan tanken, en als de kids weg zijn pak gewoon dat uurtje, hou die lekker voor je zelf,
nou ik hoop dat het snel over gaat, zo dat jij je weer lekker ga voelen
sterke
karin

2 mei 2008 gbp door dokter jansen in arnhem
25 februari 2010 een beenlift door dokter nio in rotterdam
13 april 2010 buikwant corectie door dokter nio rotterdam

~~Jolanda~~

• Hero Member
« Reactie #122 Gepost op: juni 11, 2010, 10:21:10 »
Neem je multivitaminen?
Want dat moet hè?  ;)

Zo ja, welke gebruik je?
Ik heb zelf goede ervaringen met Supradyn complex forte en Axium.
Niet allebei tegelijk natuurlijk  ;)

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
« Reactie #123 Gepost op: september 01, 2010, 01:03:10 »
zo weer eens even bijschrijven.
De vakantie is bijna voorbij, en ik ben er ook wel klaar voor om weer wat ritme in het leven te hebben :). Vooral de kinderen . In ieder geval gaat het ok, ik sta wel een poos stil ofja zo goed als stil rond de 90 kilo... heel frustrerend maar ik laat me er niet door beinvloeden want het schijnt normaal te zijn. Ik had mijn b12 laten prikken en die was veel te laat... meteen dezelfde dag een prik gekregen. Ik had deze al voor dat ik geopeerd was gekregen , sinds april 2009 maar toen het weer goed ging gestopt maar kennelijk was ik niet goed ingelicht maar in ieder geval goed dat ik even bloed heb laten prikken want het was echt zwaar ondermaats. Hopelijk werkt het snel... ze zeggen van wel maar ik zou zo nog ff kunnen slapen.. haha. Verder gaat het eten goed behalve als ik te druk ben geweest, dan kan ik slecht eten die dag. En sommige dingen gaan super andere dingen niet maar als je eenmaal weet hoe je nieuwe lichaam werkt gaat het bijna vanzelf vind ik... geen gefrituurde spullen meer want dat gaat echt niet, en geen vers brood maar lekker geroosterd of harde broodjes of crackers... en vooral geen chinees, wel als je het zelf maakt maar alles waar vetsjin in zit is funest. Maar ja ik zeg nu al gewoon nee zonder er over na te denken.. nee dat kan ik niet. Stiekem hoop ik op een gewicht in de 80 natuurlijk. En ik hoop dat ik snel eens mag gaan shoppen. We zitten met een schuldsanering dus ik heb na al die bijna 45 kilo nog niet 1 nieuw kledingstuk kunnen kopen wat dus wel mega frustrerend is. Maar we zullen zien.... :)

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #124 Gepost op: september 01, 2010, 01:09:31 »
meis maar goed dat je liet prikken zeg, hopen dat je b12 nu een beetje goed komt,
mischien een vraag voor hier mischien zijn er wel lotjes die jou wat kleding willen geven, die het wel kunnen betalen, je zou van mij een paar broeken kunne krijgen maar dat zijn maat 44/46 die wat aan de ruimen kant zitten bij mij, ik weet je maat niet dus dat moet je dan even zeggen,
gr karin

jol@nda

• Hero Member
« Reactie #125 Gepost op: september 01, 2010, 01:56:49 »
Jeetje wat ben jij hard gegaan met je kilo's.
Snap wel dat het nu even frustrerend is dat je blijft hangen
rond de 90 kilo. Laat de moed niet zakken en hou vol dan komt
je wel bij die 80 kilo.
Vervelend dat je B12 te laag was, hoop voor je dat het snel weer
beter gaat.
Fijn dat je je lichaam beter leert kennen. Ik merk dat nu ook al.
Het een gaat beter dan het andere. Met brood heb ik ook moeite.
Helaas kan ik je niet helpen aan kleren. Mijn maat is groter dan die
van jou ;), die zul je niet willen.
Succes met alles!
Liefs Jolanda
15 januari 2010  Intake NOK Eindhoven. Positief advies.
29 april 2010 afspraak chirurg, goedkeuring sleeve.
8 juli 2010, begin van mijn nieuwe leven.

aagje

• Full Member
  • Ben nu officieel een sleever (sinds 19-10-09)
« Reactie #126 Gepost op: september 01, 2010, 02:33:02 »
Heey groovy,

Hoe laag was je B12 dan als ik vragen mag.

Gr Agnes
Ben nu officieel een sleever.  (sinds 19-10-09)

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
« Reactie #127 Gepost op: september 02, 2010, 10:55:53 »
hey aagje,

Ik weet het niet maar te horen aan mijn huisarts toch wel erg beneden maats. Ik schrok er zelf wel van maar met die spuitjes is het snel opgelost.

Mijn maat is 44 :) en iedereen die wat over heeft altijd welkom !!! Ik heb mezelf wel beloofd dat ik volgende maand een spijkerbroek of iets ga kopen. Dat heb ik na -45 kilo toch wel verdient .... ik heb een metamorfose nodig hahahaha :)

~~Jolanda~~

• Hero Member
« Reactie #128 Gepost op: september 02, 2010, 11:57:07 »
Wat goed dat je ha meteen actie ondernomen heeft!

Je hebt om te beginnen 10 injecties nodig:

http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php?topic=8.0

Wel goed je B12 in de gaten blijven houden hoor!

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
« Reactie #129 Gepost op: september 02, 2010, 12:13:37 »
ik vind dit allemaal zo vreemd.
ze zegt dat ik een flink tekort heb maar ik krijg maar 1 injectie per 3 maanden geen stootkuur zeg maar...
Ik ga dadelijk meteen even bellen hoe het zin, ik heb geen haar meer op mijn hoofd staan en last van moeheid zo nu en dan maar ik lees dus net dat je ook hoofdpijn krijgt van een tekort en eerst dachten ze aan spanningshoofdpijn. Maar nu zit ik in rustig vaarwater geen problemen of dingen waarvan je zegt daar maak je je druk om en mijn hoofd knalt nog elke dag.. met medicijnen wel te doen maar toch niet normaal eigenlijk... ik heb gewoon het idee dat ik maar half ingelicht ben dus ik maak maar meteen een afspraak en zal het morgen bij het nok ook eens opgooien wat andere mensen hun ervaringen zijn hiermee...

bedankt voor de tip in ieder geval

~~Jolanda~~

• Hero Member
« Reactie #130 Gepost op: september 02, 2010, 12:19:28 »
Dat moet je zeker doen meis want die stootkuur/begindosering heb je écht nodig:

Uit de bijsluiter van de vitamine B12 injecties:
I.m. (in de spier) of diep s.c. (onder de huid): begindosering 10 injecties à 1000 microg met een interval van ten minste 3 dagen;

Daarna:
onderhoudsdosering 1000 microg eenmaal per 2 maanden óf
Bij duidelijk neurologische afwijkingen: 1000 microg één- à tweemaal per week gedurende bv. 2 jaar.

De injecties bij voorkeur in bil of bovenbeen.

Hier kun je je inlezen: http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php
Daar zitten uiterst bekwame mensen w.b. B12 e.a. tekorten.

Ja, zeker weten dat je hoofdpijn van een B12 tekort kunt krijgen, en de rest... ook haaruitval inderdaad.
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/index.php?topic=9.0

groovymom

• Full Member
  • dit ben ik
« Reactie #131 Gepost op: november 10, 2010, 10:48:14 »
Update...

Zo even mijn gekwebbel neertypen... We zijn inmiddels al wat maandjes na de operatie en ik kan zeggen dat ik die beslissing zo nog een keer zou nemen. Niet alles is even makkelijk en je moet wel stevig in je schoenen staan heb ik gemerkt. Maar wat gingen die kilo`s er snel af, en nu nog elke dag moet ik wennen aan mezelf... als ik voorbij een raam loop denk hey wie is dat en in de winkel overschat ik steevast mijn eigen maat. Natuurlijk ook omdat die zo vaak veranderd. Er word gezegd dat je moet wennen aan jezelf en dat is ook zo maar waar je ook aan moet wennen is je omgeving.. vrienden en familie leven mee dat is fijn maar vreemden reageren anders op je.. vooral mannen en dat is toch wel ff wennen. Ik blijf mezelf en ik blijf bij mezelf, alleen soms is het een beetje lastig.
Verder word ik nu goed in de gaten gehouden qua vitamines en waarden dus dat begint allemaal een beetje beter te lopen.
Ook moet ik nog even opzoek naar mijn sexy zelf.. wat ook erg spannend is maar gelukkig kan ik daar met me vriendinnen wel over praten want dat is toch ook wel lachen geblazen en ze hebben natuurlijk leuke tips :)
Nou lieve allemaal, hopelijk gaat het bij jullie ook goed.

liefs !

~~Jolanda~~

• Hero Member
« Reactie #132 Gepost op: november 28, 2010, 09:37:51 »
Wat fijn dat ze het in de gaten houden.
Heel goed!

karin

• Hero Member
  • karin
« Reactie #133 Gepost op: november 29, 2010, 08:44:04 »
o wat fijn dat alles weer lekker gaat meis, en praat jij maar lekker met je vriendin over je sexy leven, je moet toch ergens je verhaak kwijt en wat is mooier omdat met een vriendin te delen, en ja de beslissing is makelijk om dit te doen maar aan je zelf wennen blijf even, maar ook dat komt goed hoor!!
gr karin

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Omhoog
« vorige volgende »