--------------------------------------------------------------------------------
Blij dat ik jullie weer gevonden heb! Ik heb me een paar maanden geleden ingeschreven en heb toen heel veel op jullie site zitten lezen. Daarna jullie adres kwijt geraakt en vanavond gelukkig, na veel speuren, weer gevonden. Juliie hebben nog steeds de leukste chat site die ik kan vinden! Goed, nu maar even voorstellen. Ik heet Sylvia en ben 47 jaar oud. Ik ben nu misschien nog een beetje een buitenbeentje op deze site maar als het zo door gaat zal dat niet lang meer duren.Ik zal het even in het kort uitleggen. Ik heb chronische migraine, wat betekend dat ik om de 2 dagen een migraine aanval heb met spugen en de hele rattaplan er bij. Daarvoor heb ik medicijnen die de migraine aanval afbreken maar die hebben als bijwerking dat je er meer hoofdpijn van krijgt waardoor ik nu elke dag migraine heb en dus elke dag die medicijnen in moet nemen. Ik ben al jaren (15 jaar) onder behandeling bij neurologen (en alternatieve artsen) die proberen een middel te vinden om de migraine aanvallen te verminderen. Ik ben nu zo ongeveer aan het einde gekomen van het uitproberen van de medicijnen en de enige medicijnen die in al die jaren geholpen hebben zijn twee soorten die ik tegelijkertijd in moet nemen maar die zo veel bijwerkingen geven dat ik ze twee keer heb geprobeerd en er twee keer mee ben gestopt omdat het niet te doen was. Omdat ik nu geen andere oplossing meer zie (en m'n kinderen wat groter en zelfstandiger zijn) heb ik besloten om weer die medicijnen te gaan gebruiken en met de bijwerkingen te leren leven. Een van de bijwerkingen is (en hier komt het dan eindelijk) gewichtstoename! Ben dus de laatste 4 maanden al weer 8 kilo aangekomen en ik zit nog maar op de halve dosis medicijnen! Nou is het niet zo dat ik een dennetje was hoor. Ik ben ook een eeuwige jojo-dieter, een snoeperd en ik vind eten, bakken en koken heerlijk. Maar nu weeg ik 88 kilo, ik ben 1.65 en ik weet dat het hier niet bij blijft. Ik heb dus echt hulp nodig van een maagband anders kan ik deze meds niet blijven slikken en ik wil ook niet wachten tot ik een bmi heb van 40 en ik later ook nog vel weg moet laten halen. De operatie zal ik dus zelf moeten betalen. Weten jullie of de prive klinieken zoals bijv Centre-Esthetique in Nederland het ook alleen doen als je een bmi van 40 heb? En zijn die veel duurder dan een ziekenhuis in Belgie? Ook heb ik gelezen dat je in Nederland door een soort keuring heen moet of je wel gemotiveerd ben omdat het anders minder kans van slagen heeft. Wat bedoelen ze daar mee? Ik kan me verdraaid slecht voor lange tijd aan een dieet houden, al begin ik nog zo gemotiveerd, dat heb ik in het verleden genoeg bewezen maar daar zullen de meeste van jullie wel last van hebben...uhh...toch? Dat kan toch geen reden zijn om afgekeurd te worden? En hoe is het mogelijk dat sommige mensen niet afvallen? Is het bandje dan niet vol genoeg of is het toch mogelijk dat als je ,op wat voor manier dan ook, niet gediciplineerd genoeg bent dat je dan toch aan kan komen? Nou het is wel een lang verhaal geworden. Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven. Tot schrijfs, Sylvia.