Hallo, ik ben Marijke. Ik ben 48 jaar, gescheiden, woon in Leiden.
Ik heb in juni 2001 in Belgie door dr. Neville te Genk een maagband gekregen ( ik woog toen 125 kilo), daarmee ben ik in 3 jaar 45 kilo afgevallen. Helaas begon ik eind 2004 complicaties te krijgen. Ging steeds meer spugen, kon bijna geen voedsel binnen krijgen/houden Na een lange tijd tobben is mijn maagband er in oktober 2005 uitgehaald. Bandje bleek omhoog geschoven te zijn en drukte tegen m'n slokdarm, die daardoor onstoken geraakt was en dus helemaal dicht zat. Vlak voor de uiteindelijke operatie kon ik niets meer eten en ook bijna niets meer drinken.
Hierna kwam ik weer schrikbarend snel aan. In april 2007 ( ik woog toen inmiddels al 148 kilo) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en om een maagverkleining gevraagd. De arts stond ( die ook mijn maagband verwijdert had) stond er helemaal achter en zette me direct op de wachtlijst. Op 27 juli ben ik in het Leyenburghziekenhuis in Den Haag door dokter Pahlplatz geopereerd. Nu inmiddels 11 weken verder en 26 kilo lichter, ben ik heel blij dat ik de stap gezet heb.
Heb nog heel veel moeite met eten, voel me heel erg moe, heb erg veel last van maagzuur. Ik vertrouw erop dat dit in de loop van de tijd beter zal gaan en dat ik dan alleen maar blij ben met het resultaat.
Voor zover mijn verhaal, groetjes, marijke