Anders afslanken - De discussie > Welkom op andersafslanken.com. > lotgenoten die zich hebben voorgesteld. > Topic: lotgenoten met de beginletter M
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: lotgenoten met de beginletter M  (gelezen 4098 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
Re: lotgenoten met de beginletter M
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:58:02 »
Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier. Gisteren is voor mij het belangrijke traject "gastric bypass" begonnen.
Ik heb al een maagband die er inmiddels 13 jaar in zit, maar die zoveel problemen geeft dat hij er écht uit moet. en aangezien ik "zonder" best wel heel eng vind heb ik besloten dat ik een gastric bypass wil. Gisteren dus het gesprek gehad met dr. van Wagensveld in Amsterdam en ik ben daar heel wat wijzer geworden. Een uiterst vriendelijke man die heel veel geduld heeft en veel aandacht aan je besteedt.
Het gaf een warm gevoel. Volgende week donderdag heb ik de gastroscopie (gelukkig met een roesje; dat was 13 jaar geleden bij de maagband wel anders!), in mei volgt het gesprek met de internist en in juni valt dan het oordeel of de bypass door kan gaan. Het schijnt een moeilijke operatie te worden omdat er al eens in het gebied is geopereerd, maar de arts was wel positief. Ik schrok wel toen hij me het overlijdensrisico meldde, maar ook bekend was dat dat eigenlijk bij elke operatie wel zo was. Ik laat me niet bang maken....
Gewicht nu 115 kg. BMI 42,5.

Groetjes Maddy
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #31 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:00:27 »
Hallo,

Ik ben Margareth , 28 jaar en ik kom uit Den Bosch.  Woon samen met mijn man Marc enn onze hond, 2 katten en een poes.

Ben zelf eigenlijk wel altijd tevreden geweest over mijn lichaam ( ik zeg altijd als ze me niet willen zien kijken ze maar de andere kant op ).

Aangezien ik toch altijd veel te zwaar ben geweest heb ik veel gesport en heel erg veel gelijnd. Soms lukte het, maar kom toch steeds weer aan.

Nu heb ik sinds vandaag dan toch maar weer de knoop door gehakt, want er moet echt iets gebeuren.

Ik heb op dit moment een BMI van 36,5 ( misschien zelfs iets meer, heb namelijk lange tijd niet op de weegschaal gestaan ).

Ik hoop met dit forum een beetje steun te hebben om het te laten lukken dit keer.

Groetjes Margareth

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #32 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:03:26 »
Hoi hoi 
Ik ben marijn, 32 jaar en moeder van 3 kinderen meisje 8, meisje 5 en jongen 1.
Ik heb sinds afgelopen woensdag een maagbandje..dus ik zit nu in mijn herstel fase.
Ik hoop via deze weg in contact te komen met andere vrouwen..die ook een maagbandje hebben...om gezellig ervaringen en tips uit te wisselen. Ik heb mijn maagbandje in Doetnchem laten zetten (door Dr. v Lammeren). In september (ongeveer) heb ik een verwijzing van de huisartsgehad.
een trajekt met bezoekjes aan een psycholoog, een dietist, een internist en de chirurg. In januari was alles rond en kon ik een datum gaan prikken...27 februari hadden ze nog een plekje. al met al is het best snel gegaan volgens mij.

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #33 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:40:03 »
hllo allemaal
ik ben marren 53 jaar en woon in purmerend, samen met mn man Ben.
ik ben bezig ( vooronderzoeken al gehad) voor een gbp in belgie bij dr dillemans in brugge.
graag wil ik van jullie weten of hier ook mensen zijn die bij zorgverzekering cz zijn, en een bmi van 47 hadden die toestemming hebben gehad voor de operatie.
sorry dat ik niet netjes met hoofdletters typ maar ik heb een gebroken pols,dus typ maar met 1 hand.
heel graag hoor ik van jullie.
lieve groetjes van marren
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #34 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:42:22 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ellen en ik ben 45 jaar oud(jong) ach...hihi

Al sinds jaren ben ik op dieet en ook ik ben net een jojo...5 eraf 10 erbij enz enz enz

Ik heb op dit moment erg veel last van mijn overgewicht en overweeg een maagbandje.

Een hoop mensen in mijn omgeving vinden het een gevaarlijke operatie en ik zoek hier ervaringen van mensen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt!

Ook krijg ik te horen dat je bij een maagballon af en toe bijgespoten moet worden en dat deze naalden groot zijn zodat de pijn van het prikken ondraagelijk zijn.

Hoe zit dit nu werkelijk??

Ik ben zelf niet sterk genoeg om zoveel af te vallen.....omdat ik altijd trek heb

Graag jullie hulp...ervaringen en advies.

Groetjes Ellen(moisje)

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #35 Gepost op: oktober 23, 2008, 06:40:11 »
hllo allemaal
ik ben marren 53 jaar en woon in purmerend, samen met mn man Ben.
ik ben bezig ( vooronderzoeken al gehad) voor een gbp in belgie bij dr dillemans in brugge.
graag wil ik van jullie weten of hier ook mensen zijn die bij zorgverzekering cz zijn, en een bmi van 47 hadden die toestemming hebben gehad voor de operatie.
sorry dat ik niet netjes met hoofdletters typ maar ik heb een gebroken pols,dus typ maar met 1 hand.
heel graag hoor ik van jullie.
lieve groetjes van marren

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #36 Gepost op: oktober 23, 2008, 06:41:33 »
hallo  het is zo ver  vrijdag  krijg ik een sleeve .in emmen  hoop dat alles  goed gaat ben wel  nerveus  .maarj a  na anderhalf jaar werdt  het wel een keer tijd   ben zelf als 16  kilo  kwijt   nu nog de rest    groetjes  maria

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #37 Gepost op: oktober 23, 2008, 06:47:27 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ellen en ik ben 45 jaar oud(jong) ach...hihi

Al sinds jaren ben ik op dieet en ook ik ben net een jojo...5 eraf 10 erbij enz enz enz

Ik heb op dit moment erg veel last van mijn overgewicht en overweeg een maagbandje.

Een hoop mensen in mijn omgeving vinden het een gevaarlijke operatie en ik zoek hier ervaringen van mensen die het daadwerkelijk hebben meegemaakt!

Ook krijg ik te horen dat je bij een maagballon af en toe bijgespoten moet worden en dat deze naalden groot zijn zodat de pijn van het prikken ondraagelijk zijn.

Hoe zit dit nu werkelijk??

Ik ben zelf niet sterk genoeg om zoveel af te vallen.....omdat ik altijd trek heb

Graag jullie hulp...ervaringen en advies.

Groetjes Ellen

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
Re:lotgenoten met de beginletter M
« Reactie #38 Gepost op: maart 20, 2009, 09:34:29 »
Hallo allemaal,

mijn naam is Sandra ben 36, bijna 14 jaar getrouwd en heb een dochter van bijna 14.
ik ben altijd zeer sportief en slank geweest maar nadat ik de deur uit ging werd ik opeens alleen maar zwaarder en zwaarder.ik martel nu al bijna 18 jaar met overgewicht en heb net als jullie ook echt van alles geprobeerd maar op een gegeven moment wil je lichaam gewoon niet meer.ik voel me soms echt net 80
mijn broertje heeft in januari 2008 een sleeve gekregen en het resultaat is verbluffend en dat heeft me ertoe gezet om mij ook eindelijk eens door laten te verwijzen want zo kan het niet meer langer.
nou ik heb gister dan eindelijk mijn gesprek in het ziekenhuis gehad en je moest eens weten hoe zenuwachtig ik was, zooooooooo bang voor een afwijzing.maar gelukkig is het gesprek goed verlopen en word ik doorverwezen naar Rijnstate in Arnhem(zelf woon ik in apeldoorn)

ik was gister zoooooooooo opgelucht na het gesprek,ik liep amper de gang uit en daar kwamen de tranen, zo'n last viel er van mij af, en maar denken..........waarom heb ik nooit eerder deze stap gezet ipv mijn leven laten verzieken door mijn overgewicht.

nu is het dus afwachten op een oproep voor Rijnstate voor een gesprek met de psycholoog en internist en dan wordt het spannend:)
zelf wil ik dus een sleeve en ik kan niet wachten tot ik mijn leven weer terug ga krijgen.en natuurlijk ga ik jullie ook allemaal op de hoogte houden:)

ppfff was weer een lang verhaal maar kon nog wel veeeeeeeeeel langer lolll

Lieve groetjes,

Sandra

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #39 Gepost op: maart 20, 2009, 09:40:55 »
Hoi,

Ik zal me ook even voorstellen,

Ik ben Marianne Koppen 32 jaar oud, trotse moeder van een zoon van 2: Quinn en getrouwd met Mark.
Ik ben op dit forum terecht gekomen om dat ik in een traject zit om een maagverkleinende ingreep te ondergaan. Ik weeg nu 114 kg met een BMI van 38. Mijn chirurg heeft een sleeve voorgesteld, maar ik mag ook nog kiezen voor een gbp......  dusss nog veel info in te winnen voordat er een beslissing genomen kan worden. Ik hoop hier wat meer info te krijgen van ervaringsdeskundigen.

Groeten uit het zuiden
oja mijn traject loopt in het Chatarina ziekenhuis in Eindhoven

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #40 Gepost op: maart 20, 2009, 10:04:54 »
Hallo,

Ik ben   Memy  40 jaar moeder van 2 kinderen
Heb in 2004 een maagband gekregen ging heel goed tot vorig jaar mijn bandje ging
Zakken in mijn maag resultaat veel braken en heel veel maagzuur
Het bandje moest er uit en ze zouden meteen een gbp doen net voor ik naar de operatie kamer ging kwam de arts mij vertellen dat hij alleen de maagband er uit ging halen te veel risico’s zijn  En omdat ik niet meer zo zwaar was (82kg) nu na twee weken vliegen de kilo”s er weer aan
Volgende week heb ik weer een gesprek met de arts kan ik een gbp opeisen omdat mij dat al is toegezegd en heb zolang op de wachtlijst gestaan.
Wie heeft hier ervaring mee laat mij het A.U.B weten.

Groetjes memy

Giya

• Administrator
« Reactie #41 Gepost op: augustus 03, 2010, 07:55:21 »
Hallo allemaal mijn naam is Marieke

Ik ben een gezellige meid van 23jaar en woon in eindhoven. Ik wil als eerst even zeggen super dat deze website er is ik lees over opperaties hoe mensen die ervaren, tips en etc geweldig gewoon.
Vervolgens iedereen die de overige kiloos kwijt zijn bravo!
Dinsdag aanstaande (15 dec) mag ik voor het eerst op gesprek komen in het Catherina ziekenhuis te Eindhoven hier gaat mij reis beginnen. Ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb maar ben toch zenuwachtig voor het gesprek ik weet totaal niet wat me te wachten staat.
Ik hoop dat mensen hun ervaringen met mij kunnen delen!

Groetjes Marieke

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!

Giya

• Administrator
« Reactie #42 Gepost op: augustus 03, 2010, 07:57:39 »
Hallo Ik zal mij ook even voorstellen.
Mijn naam is Marina.
Ik ben 51 lente's jong en ben weduwe.
Ik heb een schat van een zoon van 26.
Wij wonen samen met mijn moeder (81) In het limburgse..
De strijd tegen de kilo's is er altijd wel geweest.
Maar de laatste 10 jaar wel erg uit de hand gelopen.
Ik heb steeds de hoop gehad dat ik ooit weer... maar afgelopen zomer heb ik toch echt onder ogen gezien dat ik dit nooit meer zelf zal redden.( 1.75m en 120 kilo)
Mijn idee was een maagbandje.
Ik ben op 25-08 naar mijn huisarts geweest en heb meteen van hem een verwijzing gekregen naar het Lauretiusziekenhuis in Roermond.
Op 10-09 mijn eerste afspraak met dr Bell de chirurg.
Erg prettige man moet ik zeggen alle tijd voor je vragen.
23-09 afspraak met internist
30-09 psygoloog
12-10 dieetiste
16-10 weer naar de chirurg dr Bell
Hij kwam met het idee voor een sleeve-operatie..pff had ik nooit aan gedacht.
Dus zoeken op internet.. ::)
Ook was ik vorige keer vergeten te zeggen dat ik galaanvallen had...dus afspraak maken voor een echo van de gal.
Dat is ondertussen gebeurd en morgen om 10.15 uur moet ik weer bij dr Bell zijn.
Super spannend moet ik zeggen.
Tot nog toe is alles vrij snel gegaan vind ikzelf.
Dr Bell gaf aan dat ik na deze afspaak binnen 3 mnd geholpen zou worden...
Het kan mij niet snel genoeg gaan. :)
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.
Groetjes Marina

Giya

• Administrator
« Reactie #43 Gepost op: augustus 03, 2010, 08:02:35 »

Hey allemaal....
Weet niet goed hoe te beginnen....heb 7 jaar een maagband gehad, deze is 2 jaar geleden verwijderd en sindsdien 40 kg aangekomen.... :'(
Nu loop ik bij NOK had gehoopt mn bandje weer terug te krijgen, maar vandaag kreeg ik de brief....advies....GPB!!! ??? ??? ???
Vind dit echt DOODeng, mischien een sleeve toch minder ingrijpend?
Ben het meest bang om wakker te worden met een maagsonde, ben hier echt zoooooooo bang voor, hebben jullie hier ervaringen mee?
Volgens mij krijg je deze bij een GPB nl wel en bij een sleeve niet... :-\
Groetjes Monique

Giya

• Administrator
« Reactie #44 Gepost op: augustus 03, 2010, 08:10:10 »
hallo ik zal me even voorstellen.
ik ben marianne 32 jaar getrouwd 2 jongens van 3 en 1 jaar.
en sta op de wachtlijst voor een sleeve. ik krijg binnen nu en 2-3 maanden een oproep dat is rond maart/april.
maar sinds ik dat bericht heb gekregen is de angst toegeslagen. ik heb er soms slapeloze nachten van zo eng vind ik het allemaal
hoe zal het gaan na de operatie zal ik veel pijn hebben en zo nog heel veel vragen.
nu hoop ik dat er misschien lotgenoten zijn die mij kunnen vertellen hoe het hun is vergaan misschien dat het mijn angst weg neemt of verminderd.
alvast bedankt
groetjes marianne

Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
« vorige volgende »