Hallo Allemaal
Ik ben Claudia een moeder van 2 heerlijke knullen van 6 en 3 jaar ik ben 32 jaar jong en ben getrouwd verder ben ik ben een volslanke dame ;-) van 125 kilo schoon aan de haak.
Mijn hoogste gewicht ooit was 148 kilo en dat was tijdens de zwangerschap van mijn jongste knul.
Na de zwangerschap ging ik weer terug naar de oh zo bekende 125 kilo waar ik al 5 jaar op blijf.
Helaas ben ik na de geboorte van mijn jongste erg ziek geworden waardoor zij 1 nier hebben moeten verwijderen, een hele heftige periode in mijn leven moet ik zeggen. Veel het ziekenhuis van binnen gezien en tja eenmaal in die molen lijk ik er niet uit te komen.
Mijn bloeddruk blijft na de nierverwijdering wat hoger dan ervoor en er werd doordat ik steeds vermoeid bleef slaapapneu ( ik stopte 27x per uur met ademhalen) bij mij geconstateerd. Hiervoor heb ik een Cpap apparaat gekregen waarmee ik zou moeten kunnen slapen zonder ademstilstanden te krijgen. Maar helaas het liefst zou ik dat gehele apparaat het raam uitslingeren omdat ik er niet aan kan wennen.
Middels mijn internist dr Spooren ben ik in het traject voor een maagverkleining ingestapt, het gehele voortraject heb ik keurig doorlopen dus gesprekken met dietiste, chirurg,psycholoog en internist, slikfoto's en dergelijken heb ik allemaal al gehad. De bedoeling was dat ik medio Februari geopereerd zou zijn geweest door Dr Maring werkzaam in het twee steden ziekenhuis te Tilburg. Helaas heeft hij momenteel te kampen met te weinig IC plaatsen en minder OK kamers dit ivm een verbouwing binnen het ziekenhuis. Dit betekend voor mij dat ik aagezien hij in plaats van 1 patient per week, dit jaar nog maar 1 patient heeft kunnen opereren. Zo ontzettend balen is dit! Waardoor de vooruitzichten voor mij steeds langer worden.
Nu was ik inmiddels zo ver dat ik me weer in het leven van de werkende bevolking wilde storten. Helaas is dit niet zo simpel met een verleden als mij (nierverwijdering, slaapapneu, wia etc) en ook de toekomst wil niet helemaal meewerken gezien ik de maagverkleining in het vooruitzicht heb.
Ik ben inmiddels met vrijwilligerswerk begonnen met evt daarna de kans om na de operatie en herstel op een gewone contract basis daar aan de slag te kunnen.
Ik heb me daarom aangemeld bij CZ wachttijd bemiddeling om me in een ander ziekenhuis te laten helpen.
Vandaag of morgen krijg ik als het goed is een reactie van CZ wat zijn voor mij hierin kunnen betekennen, heel erg spannend dus.
Nu ben ik erg benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen, ik hoop me dan ook te mogen mengen in jullie topics om jullie zo te leren kennen en herkennen waarschijnlijk.
Hebben jullie vragen stel ze gerust, ik zal proberen zo snel mogelijk te antwoorden, wel even kijkend naar de kinderen hahaha
Nou alvast bedankt dat jullie mijn verhaal hebben willen lezen.
Liefs Claudia alias cvosje