Anders afslanken - De discussie > Welkom op andersafslanken.com. > lotgenoten die zich hebben voorgesteld. > Topic: lotgenoten met de beginletter C
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: lotgenoten met de beginletter C  (gelezen 1554 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
lotgenoten met de beginletter C
« Gepost op: februari 13, 2007, 08:28:06 »
LOTGENOTEN DIE ZICH HEBBEN VOORGESTELD MET DE LETTER C
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
Re: lotgenoten met de beginletter C
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2007, 03:55:22 »
Hoi allemaal,

Mijn naam is cindy, ik ben 36 jaar en alleenstaand moeder van drie kinderen. Twee jongens van 14 en 10 en een meisje van 9 jaar.
10 Januari 2006 ben ik geopereerd en heb ik een maagbandje gekregen. Dit was in Antwerpen bij dr. Hendrixs. De operatie is mij enorm meegevallen en ik zou het zo weer doen. Ik ben inmiddels 36 kilo afgevallen en wil er nog zeker 20 kwijt.
Aanstaande woensdag ga ik weer naar Ra-Medical te beverwijk ,waar ik mijn nazorg traject krijg, om mijn bandje weer te laten opspuiten. De laatste tijd sta ik stil met afvallen, ik heb meer honger en kan weer meer eten en deze cirkel wil ik weer doorbreken.
Minder eten is geen optie omdat ik al weinig eet. Met het bijspuiten krijg ik meer profijt van mijn hulpmiddel.
Dit gebeurd natuurlijk in goed overleg met de arts en dietiste, deze zeiden de vorige keer dat ik meer moest eten. Dit heb ik gedaan maar het werkt dus niet voor mij op die manier.
Tot nu toe kan ik zeggen dat het bandje voor mij echt een goed hulpmiddel is en ik hoop dat het zo ook blijft in de toekomst.

Groetjes cindy.

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2007, 03:56:55 »
Ik ben Ceetje, 31 jaar oud, moeder van 3 mooie dochters en gelukkig getrouwd met Co.
Ik wacht op groen licht voor een Gastric Bypass operatie en vind het fijn om van andere ervaringen te lezen/wisselen zoals op deze site

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2007, 09:11:58 »
hallo allemaal
ik ben ook nieuw op deze site.
mijn naam is claudia, 42 jaar oud/jong
samenwondend en heb 2 kids.
ik twijfel nog wat voor operatie voor mij het beste is, maagband of toch de bypass.
helppppppp
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2007, 04:44:01 »
hoi allemaal
Ik ben colinda en 38 jaar ik heb sinds 2005  een maagband en ben 40 kilo kwijt . Maar nu blijf ik een beetje hangen. Daarom heb ik me eigen aangemeld bij deze site. Ik hoop op een paar tips om verder af te vallen en lekker te kletsen met lotgenoten.
       Groetjes colinda (cootje mossel)

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2008, 07:12:27 »
Hallo, Ik ben ook nieuw hier :p dus maar meteen even voorstellen!
Mijn Naam is Carina, ben 23 jaar..
Woon in veendam al bijna een jaar op mezelf!
Ik heb een vriend ben trouwe supporter van de BVveendam!

Uhm dat wast wel wil je meer weten vraag je maar he!

Groetjes Carina..

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:53:56 »
Hallo
Ik ben carla (claatje) 43 ben getrouwd en heb 3 kids
Ben helaas al 19 jaar aan het jojo-en  en me gewicht is alleen maar erger geworden
Na jarenlang bijna elk dieet geprobeert te hebben had ik de moed opgegeven ooit nog weer slank te worden
Dus ik dacht ach ja ik ben gezond ze moeten me maar nemen zoals ik ben (al vind ik het zelf maar niks zoals ik nu ben).
Maar ja toen kreeg ik last van gewrichten en vooral me voeten (hielsporen)en ben ik stil komen te zitten omdat ik haast niet meer lopen kan.
Wat weer heel erg leuk is voor me gewicht want ik word door het stil zitten alleen maar dikker en dikker en depresiever
Tot dat ik het niet meer zag zitten en naar me huisarts ben gegaan .
Gelukkig was hij het met me eens en heeft me doorgestuurd en nu ben ik aan het wachten op me oproep voor een sleeve in emmen.
Op 26 mei moet ik voor de vooronderzoeken komen en dan maar afwachten op de oproep.
Ben er nu heel erg naar toe geleefd en wil het liefst zo snel mogelijk aan de beurt zijn (wie niet hihi).
En dan hoop ik dat ik door dat me gewicht minder en minder gaat worden ik steeds minder last van me voeten ga krijgen en weer goed kan lopen.
Tjah das een beetje wie ik ben en wat er nu speelt in me leventje
Groetjes Claatje

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:54:32 »
Ooi

Ik ben Carla Vicente ik woon in Rotterdam, ik loop al 10 jaar met mijn overgewicht

hoi...ik ben carla  en nieuw hier! ik ben 35 jaar en heb net een verwijsbrief gekregen van de huisarts voor een maagverkleining   
Ik ben superbenieuwd of alles doorgaat..en vind het dan ook super spannend!
ik heb me hier aangemeld omdat het er hier zo gezellig aan toe gaat! lekker kletsen met iedereen.

Gisteren heeft mijn huisarts de verwijzing doorgestuurd naar sint franciscus ziekhuis r  (bij Rotterdam ). nu moet ik 4 weken wachten op de 1e
beoordeling van de chirurg uit het sint franciscus ziekenhuis in Rotterdam.

Maargoed..eerst ff afwachten wat de chirurg zegt over mijn aanvraagje... 

Duimen jullie met me mee? 

vind het leuk om contact met iedereen te krijgen hier....moet nog wel van alles uitzoeken hoe het hier werkt enzo hoor! hahahaha.. 

liefs van carla 

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2008, 12:55:38 »
Hoi Allemaal

Heb hier al een paar dagen ingelezen en stel me even voor.
Ik ben Christal, 57 jaar en al vanaf mijn 8e jaar aan het lijnen, , te veel om op te noemen wat ik al niet heb gedaan.
Alleen maar dikker geworden.
Heb altijd erg geleden onder mijn gewicht, ben wel 350 kilo afgevallen in al die jaren maar nog weer meer bijgekomen
Ik houd dit niet langer meer zo en heb al veel te veel jaren er aan gegooid doordat ik vond dat ik het zelf moest proberen.
Jammer van de tijd.
Nu word ik eindelijk geopereerd, een Sleeve krijg ik.
Zie dat er hier verscheidene zijn die een Sleeve hebben dus dat vind ik heel fijn.
Ben nu 129.9 kilo, een paar weken terug 137.
Moet nu koolhydraatarm eten om de lever te laten krimpen voor de operatie op 8 Mei in Leeuwarden bij dokter Totte, sorry voor het streepje.
Ben er enorm blij om
groeten Christal

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:01:00 »
Hallo iedereen,

Ik ben Carlijn, ben 24 jaar, studeer nog en daarnaast stage-werk ik.
Ik woon bij Nijmegen.
Ik ben al een tijd bezig met iets van een afval manier.
Nu ben ik bij Rijnstate aan de beurt..binnenkort..weet nog geen datum voor een gbp.
Ik wil hier even neuzen, en de vragen stellen die ik heb

Groet, Clijn

miranda

• Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:05:15 »
Ik ben dus Carool en heb vorige week de procedure voor een maagbandje in gang gezet..
Best wel heel eng allemaal maar het is echt heel erg nodig.
Aangezien ik nu een BMI van 40 heb moet er gewoon iets gebeuren.
Ik heb namelijk een dochtertje van bijna 2.5 jaar en ik wil zo lang mogelijk en gezond mogelijk bij haar zijn...en daar helpt mijn gewicht niet aan mee.
Op zich heb ik weinig problemen qua gewrichten en zo maar toen ik laatst achter haar aan moest rennen, omdat ze zonder te kijken over wilde steken en ik echt moeite moest doen om haar bij te houden, was ik er klaar mee!

Er moet iets gebeuren.
Alle dieëten, pillen, shakes en zakjes heb ik de afgelopen 10 jaar geprobeerd maar niets heeft geholpen.
Het is namelijk zo dat ik al 10 jaar medicijnen slik en door die medicijnen ben ik bijna 40 kilo aangekomen.
Het ziet er niet naar uit dat ik ooit nog van die medicijnen af ga komen dus eigenlijk is dit het laatste dat er voor mij overblijft.
Ik heb contact opgenomen met het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda en de informatiemap was erg snel binnen.
Nu heb ik natuurlijk zoveel vragen   .
Mijn huisarts heeft de brief ingevuld en verstuurd naar het ziekenhuis.
Nu is het dus afwachten...

Mijn vragen zijn eigenlijk;
Wie heeft er nog meer ervaring met het GHZ?
Gaat de hele procedure snel?
En...en...en...nou..eerst maar eens even deze 2 vragen 

Groetjes van mij en mocht er iemand wat aan me willen vragen....gewoon doen!!!

Carool

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:46:33 »
Hoihoi
Ik ben nieuw op dit forum.
Al drie jaar een maagband.
Ben 38 jaar, moeder van 2 dames van 12 en 8 jaar en samenwonend.

Helaas heeft mijn band zich verplaatst(verkeerde hechttechniek volgens de chirurg) en moet ik binnen 1 tot 3 weken (wachttijd)opnieuw een maagbandoperatie ondergaan.
Nouwja het is niet anders.
Ben op dit moment ca 70 kilo kwijt en wil er nog graag 25 kilo af hebben.
De chirurg gaat de band nu beter vasthechten en de maag ook over de band heen vast hechten..nouwja hij zal er verstand van hebben dus ik heb er vertrouwen in.
Groetjes van Cissy.(CJ)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #12 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:49:06 »
hallo allemaal

ik ben claudia ben 22 jaar
ik ben net zo als veel van jullie al jaren bezig om mijn overgewicht te bestrijden
maar helaas is me dat tot nu toe nog nooit gelukt
ik zit nu zelf aan een maag band te denken dat dat nog de enige oplossing is
ik ben vandaag gekeurd (zo noemen ze dat ) bij de nederlandse obesitas kliniek voor een maag band
dus ja nu breken er 8 spannende weken aan tot de uitslag bekend is
maar graag zou ik van jullie 
jullie ervaringen willen horen als dat mogenlijk
daar ben ik wel heel benieuwd naar en wie weet kan ik er wat van leren of dat jullie goede adviezen hebben?

groetjes claudia (claudiawodan)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
Re:lotgenoten met de beginletter C
« Reactie #13 Gepost op: maart 20, 2009, 09:51:03 »
Hallo ik ben Corry 47 jaar. Ik heb een zoon van 23 en een dochter van 21 jaar. Ook ben ik de trotse oma van 2 kleinzoons van 2 1/2 en 6 maanden. In augustus heb ik heb besluit genomen om een maagoperatie te laten doen. In het ziekenhuis bij mij in de buurt is bij de intake geadviseerd een maagband (bmi is 43). Dit traject duurde heel lang dus ben ik overgestapt naar een ander ziekenhuis waar het traject veel korter is. Dus ben ik alleen naar de internist gegaan achteraf stom, in de veronderstelling dat het een maagband zou worden. Deze adviseerde dus dacht ik een gbp, advies ga nooit alleen naar de internist want een week later had ik een belafspraak en vroeg ik nog voor de zekerheid of het een gbp was maar dat is dus niet zo verkeerd begrepen. Het wordt een Sleeve!!! Jemig ik me helemaal ingelezen voor een gbp wordt het een Sleeve. Nu vindt ik het doodeng want bij een gbp wordt de maag door middel van nietjes kleiner gemaakt en kan nog teruggedraaid worden, maar bij een Sleeve is alles definitief.

Wie heeft hier ervaring mee?

Corry07

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
Re:lotgenoten met de beginletter C
« Reactie #14 Gepost op: maart 20, 2009, 09:59:31 »
Hallo Allemaal

Ik ben Claudia een moeder van 2 heerlijke knullen van 6 en 3 jaar ik ben 32 jaar jong en ben getrouwd verder ben ik ben een volslanke dame ;-) van 125 kilo schoon aan de haak.

Mijn hoogste gewicht ooit was 148 kilo en dat was tijdens de zwangerschap van mijn jongste knul.
Na de zwangerschap ging ik weer terug naar de oh zo bekende 125 kilo waar ik al 5 jaar op blijf.

Helaas ben ik na de geboorte van mijn jongste erg ziek geworden waardoor zij 1 nier hebben moeten verwijderen, een hele heftige periode in mijn leven moet ik zeggen. Veel het ziekenhuis van binnen gezien en tja eenmaal in die molen lijk ik er niet uit te komen.
Mijn bloeddruk blijft na de nierverwijdering wat hoger dan ervoor en er werd doordat ik steeds vermoeid bleef slaapapneu ( ik stopte 27x per uur met ademhalen) bij mij geconstateerd. Hiervoor heb ik een Cpap apparaat gekregen waarmee ik zou moeten kunnen slapen zonder ademstilstanden te krijgen. Maar helaas het liefst zou ik dat gehele apparaat het raam uitslingeren omdat ik er niet aan kan wennen.

Middels mijn internist dr Spooren ben ik in het traject voor een maagverkleining ingestapt, het gehele voortraject heb ik keurig doorlopen dus gesprekken met dietiste, chirurg,psycholoog en internist, slikfoto's en dergelijken heb ik allemaal al gehad. De bedoeling was dat ik medio Februari geopereerd zou zijn geweest door Dr Maring werkzaam in het twee steden ziekenhuis te Tilburg. Helaas heeft hij momenteel te kampen met te weinig IC plaatsen en minder OK kamers dit ivm een verbouwing binnen het ziekenhuis. Dit betekend voor mij dat ik aagezien hij in plaats van 1 patient per week, dit jaar nog maar 1 patient heeft kunnen opereren. Zo ontzettend balen is dit! Waardoor de vooruitzichten voor mij steeds langer worden.

Nu was ik inmiddels zo ver dat ik me weer in het leven van de werkende bevolking wilde storten. Helaas is dit niet zo simpel met een verleden als mij (nierverwijdering, slaapapneu, wia etc) en ook de toekomst wil niet helemaal meewerken gezien ik de maagverkleining in het vooruitzicht heb.
Ik ben inmiddels met vrijwilligerswerk begonnen met evt daarna de kans om na de operatie en herstel op een gewone contract basis daar aan de slag te kunnen.

Ik heb me daarom aangemeld bij CZ wachttijd bemiddeling om me in een ander ziekenhuis te laten helpen.
Vandaag of morgen krijg ik als het goed is een reactie van CZ wat zijn voor mij hierin kunnen betekennen, heel erg spannend dus.

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen, ik hoop me dan ook te mogen mengen in jullie topics om jullie zo te leren kennen en herkennen waarschijnlijk.

Hebben jullie vragen stel ze gerust, ik zal proberen zo snel mogelijk te antwoorden, wel even kijkend naar de kinderen hahaha

Nou alvast bedankt dat jullie mijn verhaal hebben willen lezen.

Liefs Claudia alias cvosje 
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
« vorige volgende »