Anders afslanken - De discussie > Welkom op andersafslanken.com. > lotgenoten die zich hebben voorgesteld. > Topic: lotgenoten met de beginletter B
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: lotgenoten met de beginletter B  (gelezen 2656 keer)

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
Re: lotgenoten met de beginletter B
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:02:23 »
Hoi Allemaal,

Mijn naam is Maayke en ik ben bezig met een sleeve te krijgen,25 juni mag ik voor de eerste afspraak naar het ziekenhuis.
Mijn vraag is aan jullie wie is er ook in het clara ziekenhuis in Rotterdam geholpen en wat zijn de ervaringen daar met een sleeve operatie,hoelang moet je er blijven na de operatie?

Mijn lengte is 1.87 en ik weeg 130 kilo mijn bmi is 37.2.
ik wil er 50 kilo vanaf hebben ik ben al 10 jaar aan het afvallen een aankomen.

Groetjes Maayke
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

miranda

• ik heb sinds 15 januari 2007 een sleeve
  • Administrator
  • pluk de dag
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2008, 01:05:47 »
Hoi,

Ik wilde me even voorstellen, ben yvonne woon in den haag en ben 43 jaar,
ben getrouwd en heb 2 kinderen van 21 en 18 jaar. wij hebben ook 2 honden Mars en Chelsey.
En zo is ons gezin compleet.
Ik heb in 2004 een maagband bij dr. Himpens in Belgie gehad (op eigen kosten).
Ben 30 kg afgevallen en heb daarna een BWC en een Borstverkleining gehad.
Helaas ben ik ook die 30kg weer aangekomen want mijn maagband is nu met 4cc
opgespoten en werkt niet veel meer, en laat ik er meer bijspuiten dan krijg
ik allerlei klachten zoals brandend maagzuur en last van mijn poortje etc.
Dus ik ben mijn nu aan het orienteren voor een gbp of wat anders .
Dus hebben jullie een goed iedee mail mij dan.
Ook ben ik benieuwd wat jullie met een GBP zoal eten.
Groetjes Yvonne 
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #17 Gepost op: oktober 21, 2008, 05:51:52 »
Hoi allemaal,

Ik ben Bianca, 32 jaar en moeder van een pracht kereltje van 11 maanden.
A.s. donderdag mag ik voor mijn intake naar het St. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein, en heel eerlijk ben ik best bang.
Zelf heb ik al meerdere malen met het idee rondgelopen om operatief iets aan mijn overgewicht te laten doen maar telkens nam de angst de overhand en durfde ik geen verwijzing aan mijn HA te vragen.
Voor mijn zwangerschap ben ik op eigen kracht 39 kilo afgevallen maar die zit er nu weer bijna in zijn geheel aan. Mijn excuus was dat ik niet in een "gezond" lichaam zou laten snijden maar wat ik nu heb is geen gezond lichaam. Door andere lichamelijke aandoeningen heb ik er dagen tussen zitten dat ik niet meer op of neer kan en ik zelfs geholpen moet worden om naar het toilet te gaan. Na veel informatie opgezocht te hebben wilde ik voor een sleeve gaan. Maar hoe en wat dat wordt a.s. donderdag bepaald, denk ik? De enige in mijn directe omgeving die het weten dat ik voor deze intake ga, zijn mijn man en mijn broers. De overige familie/vrienden zullen het als een teken van zwakte zien en aan die negatieve verhalen en opmerkingen heb ik nu geen zin. Ik hoop hier, steun, vriendschap en informatie te vinden die mij door deze, voor mij, zo angstige tijd heen helpen.

Groetjes Bianca
Maagband gekregen op 27 november 2001 in uz gent
Nieuwe band op 3 maart 2008!!!!! in de honte terneuzen

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #18 Gepost op: oktober 21, 2008, 06:01:36 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Wendy kas,  ben voor de tweede keer getrouwd met een engel van een man, en moeder van drie gehandicapte kinderen.
Ik heb een  dochter van bijna 14 jaar, een zoon vaan 10, en nog een kleine opdonder van 4 jaartjes.
Ik ben gisteren in het ziekenhuis bij de arts en nacotiseur geweest, en kwam daar jullie Moisje tegen die me op dit forum wees, vandaar dat ik me graag aan jullie toe wil voegen.
Ik ben 1.83 lang, en weeg 124 kilo schoon aan de haak, ben er al 13 afgevallen maar moet er nog zeker 24 kwijt! Gisteren heb ik te horen gekregen dat we voor de maagband gaan, en eind november half december gaat het dan eindelijk gebeuren!
voor alle mensen hier , heb ik veel respect! en wens iedereen heel veel geluk en sucses met het hele proses voor en na die tijd!
lieve groetjes van wendy.(bosheksje)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
Re:lotgenoten met de beginletter B
« Reactie #19 Gepost op: maart 20, 2009, 09:30:00 »
Hoi allemaal,

Heb deze site gevonden op advies van een lotgenoot. Moet nog wel even uitvogelen hoe alles werkt. Ben er niet zo handig mee.

Sta op de planning voor een maagband. Al een lijnverleden van ruim 20 jaar. Afvallen gaat prima maar het vasthouden is een probleem. Dat zullen sommige lotgenoten wel herkennen.

Ik hoop hier wat steun te gaan vinden.

Gr Silvia(billybob)

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #20 Gepost op: maart 20, 2009, 09:55:26 »
--------------------------------------------------------------------------------
Na wat "googlen" ben ik hier terecht gekomen.
Ik ben Barthe, 33 jaar oud en ik heb in september 2007 een maagbandje laten plaatsen. Een nieuw begin van mijn leven. Sinds mijn dertiende heb ik zo ontzettend geworsteld met mijn gewicht. Op verschillende manieren geprobeerd gewicht te verliezen, ook zeer extreem! Dit resulteerde uiteindelijk in een overeetstoornis. Ik voelde me heel ongelukkig. De overeetstoornis heb ik al een tijdje overwonnen, maar ik baalde van de erfenis hiervan in de vorm van een ernstig overgewicht. Ik wilde afvallen, deze keer vanuit gezondheidsoverwegingen in plaats van een schoonheidsideaal. Ik heb het opgegeven dat ik ooit maatje 36 zal halen, is niet belangrijk meer voor mij.
Afijn, een nieuw begin in september 2007!
Ik werd geopereerd in het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein en word daar nog steeds begeleid. Weliswaar minder frequent dan in het begin.
Ik ben zo'n 40 kilo afgevallen en voel me energieker dan ooit! Voel me ook rusteloos, alsof ik mentaal de dosis energie nog niet helemaal aan kan.
Mijn zelfbeeld klopt niet meer. Toen ik 40 kilo zwaarder was, voelde ik me slanker. Maar ik keek toen ook nauwelijks in de spiegel en het kopen van kleding stelde ik zo lang mogelijk uit. Tegenwoordig voel ik het tegenovergestelde: ik voel me juist dikker en pak regelmatig te grote kleding uit de schappen wanneer ik kleding ga kopen. Als ik foto's van twee jaar geleden zie, herken ik me niet. Maar ook als recente foto's bekijk, herken ik mezelf nauwelijks. Soms moet ik mezelf opnieuw voorstellen aan mensen. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van lotgenoten, met name naar hun ervaringen met betrekking tot hun zelfbeeld.

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #21 Gepost op: juni 26, 2009, 08:18:32 »
Hoi Allemaal

Ik ben nieuw hier dus wil me even voorstellen
Mijn naam is Brenda ben 21 jaar oud en woon in Gouda.
Twee jaar geleden heb ik een maagband operatie ondergaan en ben daarbij 35 kilo afgevallen woog toen die tijd 140 kilo. Een half jaar geleden viel ik niet meer af en de arts zei dat dat ook niet meer zou gebeuren met de maagband, was al heel wat afgevallen.
Toen besloot ik voor de laatste 35 kilo een gastric bypass operatie te ondergaan, dat is dan ook gebeurt nu precies 3 maandjes terug.
Ben heel blij met deze beslissing het afvallen gaat weer goed ben nu alweer 16 kilo kwijt dus totaal 41 kilo en zit eindelijk onder die 100kilo .
En alle nadelen van een maagband zijn nu ook verleden tijd, kreeg geen enkele maaltijd normaal naar binnen hing meerdere malen per dag boven de wc enz.
Ik heb me aangemeld op deze site omdat ik graag in contact kom met mensen die in dezelfde strijd zitten als ik. Om er over te kunnen kletsen en elkaar aan te moedigen indien nodig
Ik weet niet veel meer te vertellen als jullie nog vragen hebben kunnen jullie die altijd stellen.
Hoop snel met jullie te kletsen en heel veel succes met de afvalstrijd!

lieve groetjes brenda

anita

• SAMEN STAAN WE STERK
  • Administrator
« Reactie #22 Gepost op: juni 26, 2009, 08:29:28 »
een hele goede dag,

in mijn zoektocht naar informatie over afvallen, methodes en ervaringen van mensen ben ik op deze website terecht gekomen. allereerst, fantastische website, fantastische mensen en geweldig hoe men hier met elkaar omgaat. voorstellen dus dat doe ik dan bij deze. Ik ben een jongeman/kerel/eventueel een andere benoeming van welgeteld 26 jaar met een huidige gewicht van +- 200 kg. Mijn hoogste gewicht was een jaar geleden ongeveer 250 kg of meer, de weegschaal gaf 250+ aan  . ik ben 1.79 lang en weeg dus nog veel te zwaar. Ik moet er wel bij zeggen dat de 50 kg die ik ben afgevallen is gebeurd zonder operatie of maagballon, alleen blijf nu rond de 200 kg hangen. Ik probeer zoveel mogelijk te sporten. Nadelig is dat mijn spieren groeien omdat ze gewend zijn veel gewicht te dragen dus dat heeft zo ook zijn nadeel. verder beoefen ik de sport van american football en zou mijn coach het niet zo leuk vinden als ik te snel op mijn streef gewicht zitten als gevolg van een medische ingreep haha. hoe dan ook, zoals ik eerder zei ben ik hier terecht gekomen door het googelen naar informatie en ervaringen, en die zijn er hier gelukkig genoeg!

keep up the good work!
grtz
BigPun

Giya

• Administrator
« Reactie #23 Gepost op: augustus 03, 2010, 08:06:13 »
Ik kom uit Den Haag ben 35 jaar oud en na veel rompslomp bij NOK West heb ik eindelijk groen licht gekregen voor een operatie De datum is alleen nog niet bekend

Sinds 14 aug in het traject van de NOK!
23 november 2009 Sleeve operatie!!!

Giya

• Administrator
« Reactie #24 Gepost op: augustus 03, 2010, 08:10:49 »
Hallo allemaal,

Ik ben bianca 29 jaar en sta op de wachtlijst voor een sleeve, die over 2 รก 3 mnd. plaats gaat vinden in het CZE.
Ook ben ik het heel traject door geweest van huisarts, internist, chirurg, nok, internist en uiteindelijk weer terug bij chirugie. Die mijn 22 dec. jl. groenlicht gaf voor een gastric sleeve, een beetje overdondert(het ging allemaal even heel snel) werd ik meteen door gestuurt naar de anesthesie.
28 dec. moet ik nog even terug voor een intake gesprek met een verpleegkundige. hier ben ik wel heel blij mee, want er zijn nog zo veel vragen.

IK zie er ook best wel tegen op, de ingreep en de herstel periode. ik ben een week of twee intensief begonnen met sporten in zo ver het mogelijk is, probeer ik drie maal in de week te gaan, ik hou me (soms te veel) bezig met eten en dieeten. om een zo goed mogelijke conditie te hebben voor de ingreep om zo het herstel en mogelijke complicatie zo klein mogelijk te maken.
ik hoop dat de sleeve er aan kan mee dragen dat ik dan toch eindelijk die vervelende kg er af kan krijgen.

Hoe hebben jullie de ingreep zelf ervaren? hoe was de opname en de periode daarop? Een vraag die jullie vast al duizende keren hebben gehoort.
Ik wens iedereen die net als mij op de wachtlijst staan of nog maar net in het beginstadium van de huisarts maar ook de mensen die al een wls hebben ondergaan heel veel succes met de strijd voor gezondheid!

mvg bianc

Giya

• Administrator
« Reactie #25 Gepost op: augustus 03, 2010, 08:17:17 »
Hoi Allemaal

Ik ben nieuw hier dus wil me even voorstellen :)
Mijn naam is Brenda ben 21 jaar oud en woon in Gouda.
Twee jaar geleden heb ik een maagband operatie ondergaan en ben daarbij 35 kilo afgevallen woog toen die tijd 140 kilo. Een half jaar geleden viel ik niet meer af en de arts zei dat dat ook niet meer zou gebeuren met de maagband, was al heel wat afgevallen.
Toen besloot ik voor de laatste 35 kilo een gastric bypass operatie te ondergaan, dat is dan ook gebeurt nu precies 3 maandjes terug.
Ben heel blij met deze beslissing het afvallen gaat weer goed ben nu alweer 16 kilo kwijt dus totaal 41 kilo en zit eindelijk onder die 100kilo :D.
En alle nadelen van een maagband zijn nu ook verleden tijd, kreeg geen enkele maaltijd normaal naar binnen hing meerdere malen per dag boven de wc enz.
Ik heb me aangemeld op deze site omdat ik graag in contact kom met mensen die in dezelfde strijd zitten als ik. Om er over te kunnen kletsen en elkaar aan te moedigen indien nodig :)
Ik weet niet veel meer te vertellen als jullie nog vragen hebben kunnen jullie die altijd stellen.
Hoop snel met jullie te kletsen en heel veel succes met de afvalstrijd!

lieve groetjes brenda

Pagina's: « 1 2   Omhoog
« vorige volgende »